Recept för en bra dag

Om förutsättningarna tillåter: 

1. Hitta på någon rolig aktivitet som underhåller både barn och vuxna.

Idag blev det bad igen! Med trevliga vänner 🤗🐳❤️

(null)
(null)
(null)

2. Låt kompisar i samma ålder underhålla varandra och få lite tid till prat med vuxen.

Efter badet lekte vi med Vilgot och Viola, sä mysigt! Sen var Alfred väldigt trött. 

3. Skapa lugna stunder med alla verktyg du kan. Brasa. Tända ljus. Musik eller bok. Hörselkåpor kan va skönt om 2,5 åring omöjligt kan sluta prata sä länge du lyssnar.

Alfred  kunde inte koppla av, jag orkade inte vara närvarande längre - därför beslutade jag vilostund. Vill helst inte sätta på teven som barnvakt så jag satte på saga från barnradion och tog på mig hörselkåpor och ställde mg för att diska. Alfred pysslade lugnt och ganska tyst och när jag satte mg i soffan med de båda somnade han en stund. 
(null)
(null)
(null)
(null)

4. Lek och ha roligt tillsammans! 

När vi vilat och ätit orkade jag både dansa, leka affär, leka med tåg och leka doktor. Vi passade dessutom på att måla oss litegrann 👍
(null)

5. Försök hitta åtminstone någon minut då och då till kreativa sysselsättningar, t.ex rita eller sticka.

Utöver den där kroppsmålningen ritade vi vid matbordet, så mysigt tycker jag! Sen stickar jag på Sveas byxor som snabbt växer fram. Så kul! 
(null)

6. Träna! 

Eventuellt i rolig kroppsmålning och med barn i sjal 😜 Fast Svea sov faktiskt i babyskyddet största delen av träningen. Nu sover hon i sitt nest ❤️

Bra dag alltså!