Höstpyssel

Nu är det höst på Sandsmon. Vacker färgglad höst med frisk luft, lagom svalka och fina färger. Den där bästa tiden mellan varm sommar och grått rusk. Då får jag alltid lite ny energi att fixa i trädgården. I år har jag många hjälpredor! 

(null)

Alfred älskar att gå med sekatören och klippa gamla blommor. Koncentrerat knipsar han av de bruna skotten och vet mycket väl vad han får ta och vad han ska lämna. Bara ibland måste han tjuvnypa lite på de finaste levande växterna. 

(null) 
(null)
(null)
(null)

Vi är ute längre utomhus dagen lång, så som man är på sommaren, men försöker ta oss ut så ofta dom möjligt. Allt blir så mycket lugnare när det finns plats att springa, andas och busa.

(null) 
(null)

Dessutom kan vi varva nytta med nöje! 

(null) 
(null) 
(null) 

Igår byggde vi till exemel hopp till cykeln så att vi inte alltid måste gå till skogs när Alfred vill trixa. 

(null)

Idag har Svea och jag planterat en till rabatt med vårblommor. Rensat stora rabatten, grävt massor med hål och pytsat i påskliljor och tulpaner.

(null)

Jag tänker på hur glad jag kommer bli till våren/försommaren när den gråa trista trädgården fylls med knoppar och blommor. I år hände det först i maj och då var jag gravid. 

(null)

Nästa vår kommer Svea vara ca 7-8 månader när det första gröna sticker upp, och jag kan tänka tillbaka på den här ljuvliga tiden med nyfödd bebis. 

(null)

Jag gillar ändå Sveriges varierande årstider!