Dagen i punktform

1. Vi fick sovmorgon mär Alfred sov hos mormor och morfar. Därefter en mjukstart med Alfred-mys i soffan och två tröttisar framför brasan. 

(null)

2. Alfred och jag gjorde ärenden på stan. Tankade, postade paket, åt räkmacka och handlade. Uppskattad egentid med finaste killen! 

(null)

3. Efter att Alfred sovit i vagnen kom min moster med en bekant. Vi filade och de beundrade både Svea och Alfred samt husen, området, landskapet osv. 

(null)
(null)

Man kan ju inte annat än att vara lite stolt över tillvaron vi skapat här! 

(null)
(null)
(null)

De fick se svärföräldrarnas hus också (moster Kerstin har sett det förut men ville visa hur mkt man får för sina pengar här). 

(null)
(null)

Sen blev det en kort promenad i kvarteret tills både Alfred och Svea ville hem. Då fick de klämma ihop sig i vagnen. Det var tydligen mysigt ❤️

(null)
(null)

4. Efter besöket hade vi gjort av med energin. Jag och Svea slappade i soffan och lyssnade på Alfred och Daniels lek med grannbarnen i trädgården. Sen ville Alfred mysa soffan med mig och Svea istället. Titta på tv och lägga pussel i nya spelet han fick av morbror.

(null)

5. Alfred somnade snabbt vid läggning, i ny pyjamas och med god mjölk han handlat själv. Svea jobbade upp en kvällsoro nere med Daniel så jag smög ner och stoppade henne i sjalen. Återigen magi! Hon tror nog att hon är tillbaka i magen igen. Somnar på ett kick, helt lugn. Så ska jag också göra nästa gång sa Daniel och vi konstaterade att Svea visserligen är en väldigt lättsam bebis, men att lite erfarenhet och bra knep också gör sitt till! 

(null)

Nu ska vi släcka och sova, Svea och jag. Godnatt!