❤️😫🐴💪

Lillfia har haft så ont så ont i magen idag stackaren. Tack och lov har hon sovit sig igenom merparten av den och slumrar än (hoppas på nattsömn också!). Först tog hon och pappa en sovmorgon då Alfred och jag myste i soffan, pysslade vid köksbordet och gick sjalpromenad i skogen med Dante. Sen däckade Svea och jag på mina föräldrars säng en timme och vaknade till superfint väder. Då var det nästan dags för Alfred att sova så efter lite kaffe i solen hivade vi ner honom i vagnen, kollade på några traktorer och fick därefter en kluven storebror till ro. Jag kände mig som en supermamma när Svea vaknade och var hungrig på halva rundan. Plötsligt sövde jag ett barn i vagnen, matade ett barn i sjalen och rastade hunden samtidigt 👍💪 

Efter mat och sovning for vi till Dahlmarks fina gård och hängde med härliga familjen några timmar. Då sov Svea igen, trött efter att ha skrikit ett tag hemma i huset. Alfred red, borstade, sopade, matade och blev därefter belönad med chokladbollar och lek. 

(null)
(null)
(null)

Det blev en sen middag med god hemma-pizza på tortillabotten. Alfred var så trött att han knappt höll ihop en bra stund innan sju. Pendlade mellan skratt och förtvivlan. Hivade upp båda på kroppen och gick ut i mörkret. Sjöng vaggvisor och kände mig lite som en supermamma igen. 

(null)

Nu är det en trött hjälte i soffan med en trött liten jänta i knäet. Ska väl försöka lägga både mig och lilla damen strax. Håll alla era tummar för att sömn föder sömn och att vi sover oss genom natten!