Där satt den!

Natten till idag var Alfred och jag vakna i timmar av egentligen ingen anledning alls. Danne skulle sova med Svea, hon sov gott men min hjärna kunde inte koppla av. Jag vaknade av minsta ljud i huset och tillslut somnade jag inte om. Alfred smög till mig i sängen vid ett och sen somnade inte han heller. Efter ett tag låg jag och båda barnen i samma säng för det kändes bäst så. Bara Svea sov. Så kan det gå! Alfred och jag var rätt trötta idag om man säger så.

(null)
(null)
(null)
(null)

Men ikväll - då var jag ensam med barnen. Mina föräldrar hade haft Alfred flera timmar medan Svea och jag for på jobbmöte. Jag tyckte de var värda att åka på sin träning! Danne jobbade till elva. Svärföräldrarna är i Sundsvall. Helt plötligt lyckades båda somna i storsängen med mig vid läggdags 🤗 Jag tror knappast jag kan ta åt mig äran. Bog för att jag gjorde mitt bästa för att allt skulle bli bra. Mysig fika. Bad för Alfred. Böcker. Speldosa med stjärnor i taket (tjuvstart på Sveas julklapp). Fast det var helt enkelt det faktum att Svea nöjt somnade vid bröstet som gjorde susen. En stund senare slocknade även Alfred. Sen kunde Svea och jag smyga upp för vårt vanliga kvällsmys.

(null)
(null)
(null)

Nu sover Svea i sjalen och jag kan nöjt konstatera att dagen bjudit på:

  • Första riktiga snön
  • Klippning av Dante (aka julgrisen)
  • Handling och paketpostnibg med bästa hjälpredan
  • Jobbmöte
  • Lyckad nattning 
Inte illa! Godnatt