Gyllene stunder

Jag är glad och tacksam åt den nyvunna närheten till föräldrar och svärföräldrar mest hela tiden. Glad att kunna få barnvakt så lättvindigt om någonting kör ihop sig. Glad åt avlastning och extra vila under graviditeten. Glad åt att ha vatten, toalett och duschmöjligheter under renoveringen. Åt att få äta mat någon annan lagat lite då och då. Att få hjälp med projekt. Åt det mesta som sagt. Ibland känns det ändå lite extra varmt i hjärtat. Idag har det varit en sån dag jag längtade efter innan mina föräldrar flyttade. Inte främst för hjälpen vi fått på hemmaplan utan för att jag fått dela små gyllene stunder. 

Mamma följde nämligen med mig och Alfred till risöbadet idag 💦🤗

(null) (null)

Det är mitt första besök där men jag och Alfres har ju badat massor på Aquarena och tycker det är roligt med bassänger, barn och lite ordnad aktivitet ibland. Nu var vädret ostadigt men vi tog en chansning, packade matsäck och badkläder och for iväg. 

Alfred och jag checkade så att handduken, en kikoy från Kenya, funkade som bärsjal om behovet skulle uppstå. Det gick alldeles utmärkt! 
(null)

Till en början var Alfred lite försiktig och plaskade runt med skräckblandad förtjusning i vattnet. Sprang från pool till pool och visste inte vad han ville. Tycker den här bilden så klockrent visar hur tokig man kan bli av att vilja men knte riktigt våga. 

Kom igen Alfie. På det sjätte smäller det! 
(null)
(null)

När han väl kommit i ville han inte sluta. Han åkte kana, simmade, försökte prata med barn och plaskade runt. 

(null)
(null)
(null)

När det blev för kyligt i luften tog fikade vi och värmde oss litegrann. 

(null)

Efter ännu ett dopp lockade vi upp en blåfrusen skakande badpojke till lekplatsen istället. Det var också populärt. 

(null)
(null)
(null)

Nör vi kom hem, nöjda, trötta och hungriga, gick Alfred jag och Dante till Ami och Kåge. Där blev vi bjudna på god middag, tittade på hur fint det blivit i sovrum och vardagsrum och lekte i trädgården. Även här lyckades jag fånga några små gyllene glimtar av lycka, att bevara för framtiden. 

(null)
(null)
(null)

Det är nu livet är som enklast m, vackrast och roligast. I den varma blommiga sommaren när varje ledig stund känns som semester. Jag njuter!

(null)
(null)
(null)