Bubbeliblubb

Nu kommer det äntligen ett riktigt o-gnälligt inlägg! Jag ligger bredvid en sovande finpojke och det bubblar av positivt i magen. Så här ungefär: 


Blubb blubb - igår var vi på kören och nästan alla var där. Alfred var glad, det var så roligt att träffa alla igen, jag kunde sjunga litegrann trots hostan och idag känner jag mig nästan helt frisk. Riktigt stolt över hur jag hävde astman redan i tidigt stadium i den här förkylningen dessutom, kände inte av luftrören alls. Så skönt att medicinen funkar! Sångens läkande kraft måste det ju vara ;-) 


Blubb blubb - sista jobbdagen fylldes med positivt markägarmöte med lite konkreta resultat, fältjobb i solsken och inga som helst problem att lösa.


Blubb blubb - på dagis var barnen ute, som vanligt (älskar det!), och Alfred var mitt i en skock med barn, som vanligt (älskar det ännu mer!). Det är häftigt att ungarna på 4-7 år dag efter dag tar hand om min lillkille och leker med honom på rasterna! 


Blubb blubb - vi gick en lång promenad med sjalen. Pratade bajs. Alfred ville rabbla upp var alla bajsar. "Mamma bajssss" - på toa (fyllde jag i), "pappa bajsss" "Dante bajssss" "Leif bajssss". Grannen Leif är just nu favoriten. Hade Alfred kunnat öppna ytterdörren hade han rymt dit hela tiden. Vi hade knappt hunnit in innan han krånglade på sig mössa och skor och skulle ut igen. "Leif booooo däääää"(bor där). 


Blubb blubb - vi badade badkar jättelänge! Bästa platsen. Begränsat utrymme, visiter stilla, lagom många leksaker - perfekt för kreativiteten. Nu börjar fantasin sakta vakna och Alfred har börjat låtsas. Det fanns monster utanför dörren. Plasthunden var en häst. Vi var jättestarka och kunde lyfta hästen som Pippi, eller mamma orkade inte, bara Alfred. Det är roligt att se hans ansikte skifta mellan fascinerad glädje till förvåning till skepsis och lite rädsla till lättat skratt när han försöker komma underfund med gränsen mellan verklighet och lek. 


Sen åt vi kvällsmat, kissade över hela köket (inte jag då) läste bok och tittade på valar på youtube (efter att ha läst om valar i havet) innan Alfred somnade. 


Kan man vara annat än glad??? 


Bild från dagishämtning med sparken :-) 


(null)