Retreat på hemmaplan

Den här helgen har vi fått sol, barnfri tid och städat hus. Jag önskar att jag kunde säga att jag är heeeelt utvilad, men en bit på väg måste jag iaf ha kommit! Bättre hade jag åtminstone inte kunnat ha det. Igår sken solen mest hela dagen. Vi åkte till Graninge loppis, vårt stående utflyktsmål. "Nu letar vi inte efter någonting men det är ju kul att bra titta" konstaterade Danne och jag. Mamma och pappa hade lite på hålla-utkik-listan till nya huset. Vem tror du gjorde mest fynd? Mina föräldrar hade inte en möbel med sig tillbaka (däremot några sågar) men vi hittade en korgstol till Alfred och lite böcker och kartor. Nu sitter vår prins kungligt framför brasan hemma! 
 
 
Alfred tyckte att det var liiiite spännande att titta på alla saker men OTROLIGT fascinerande med vattnet som rann utanför. Om han fått välja hade vi kunnat se på forsen en halvtimme och springa genom rummen på en kvart. 
 
 
Vi lunchade i Långsele på väg hem och aAlfred tryckte i sig korv och pommes. Han börjar bli ett matvrak och inte är det mina preferenser han tagit efter iaf! Menmen han behöver växa lite till så jag är nöjd så länge han äter. Efter middagen (vi grillade fläskfilé som blev jättegod) tog mina föräldrar med sig Alfred till sig. FÖR NATTEN! Vi fick ledigt och passade genast på att ... gå på bio? Tända levande ljus? Gå och dansa tillsammans?... Nä vi sprang/cyklade ner till gymmet och tränade en stund. Sen låg jag länge i badkaret medan Danne gymmade lite längre. Klockan åtta var jag redo för sängen och då myste vi en stund innan jag slocknade strax efter nio. Bästa lördagsmyset! 
 
Nöjd kille hos barnvakterna
 
Vi sov ända till åtta 😝 Sen fick Alfred vara kvar hos mormor och morfar (natten hade gått kanon men de hade lekt en stund klockan två 🙃) medan vi storstädade huset. Jag är en hemsk person medan jag städar och brukar be inatt få vara ensam och göra det men efteråt är det himla skönt att allt är rent och i ordning. Alltså det är konstigt, jag gillar egentligen att städa men blir liksom sur under tiden för att allt är så smutsigt och rörigt överallt. Efteråt känns allt bara lätt och fint och det är egentligen då jag ska börja träffa människor igen. Alfred hade lekt och sovit vagnen och ätit. Han var på strålande humör! På eftermiddagen var han dock så uppskruvad att han inte somnade även om han var trött. Jag låg länge med honom i sängen. Läste först men låg därefter bara och blundade och klappade. Han myste med nappen men ville inte somna. Tillslut gav vi upp. Han hade åtminstone vilat och orkade leka en stund till. När energin tröt igen fick han sitta i sjalen och hjälpa till med middagen. Vi gjirde kolbullar. Mums! 
 
 
Alfred var hungrig och ville äta så fort en kolbullar var klar. Han stod vid elden och stoppade i sig massor. Det är allra godast att äta utomhus - jag håller med! 
 
 
Efter maten var han så trött så trött men klockan var knappt sex. "Vi går en promenad så håller han sig igång ett tag till". Jovisst - han somnade innan vi kommit till järnvägsövergången, fortsatte sova när jag la honom i sängen och sover än. Får hoppas att natten blir bra för honom och Danne trots att det blev lite tidig sövning... 
 
 
 
#1 - - Ragna:

Åh, hade du ett överdrag där på näst sista bilden? Jättefint! Hur tycker du att funkar och är?

Svar: Ja, det är ett som mamma stickat. Tycker det funkar jättebra! Hon gjorde det till selen, lite på måfå efter mått jag skickat, men det är nästan ännu bättre på sjalen! Luvan sitter med tryckknappar och hon har satt långa band med tryckknappar på i varje hörn.
Sara

#2 - - Ragna :

Din mamma är ju helt otrolig på att sticka! 😍 😄 jättefint och ser jätteskönt ut!

Svar: Visst är hon! Själv har jag inte handarbetat sen jag vet inte när, men nån gång får man väl tid igen ;-p
Sara