Bland giraffer och troll

Oj vilken bra fredag jag har haft! 
 
- Inget ont i kroppen, bara lite i magen
- lugnt på jobbet med fika, kontorspyssel och halvdag
- massor med tid med familjen <3
 
Vi började fira helg redan innan jag åkte hemåt. Jag mötte nämligen upp killarna på aquarena. Danne fick träna en stund och Alfred och jag badade. Så roligt, mysigt och härligt! Den där lille filuren gör mig glad mest hela tiden :-) 
 
 
Han älskar verkligen vatten och är helt obrydd om att få det i ansiktet, ögonen, öronen. Vi hann knappt i poolen innan han slängde sig på mage och frustade runt som en liten fisk med sprattlande simtag. Det gäller att hänga med och hålla i honom! Sen växlade vi mellan leksaker och barn i barnpoolen, mys i bubbelpoolen och simning i rehab-bassängen. När vi badat ett bra tag fick Alfred en korv. "Kaaaaat" sa han när vi kom upp i kalla luften. Jag svängde upp honom i handduken på ryggen och där satt han och myste. "Koooooov"sa han och pekade när vi kom fram till kiosken.
 
 
 
Jo den var till belåtenhet! 
 
 
Sen badade vi lite till innan vi åkte hem till middagen. Matvraket var hungrig igen och ställde sig mer än gärna vid spisen. Han fick stå och vispa i pyttipannan en bra stund, smaka lite, hjälpa mig duka, vispa lite till.
 
 
 
När det började klättras för mycket, kompletterat med skrik och frustration om han inte fick liv, satte jag honom i sjalen istället. 
 
 
Musiken var på så vi dansade lite. Sen hittade vi giraff-masken och busade en stund innan Danne hade duschat och var redo för mat. 
 
 
Det är ju trots allt halloween! 
 
 
Danne ville också klä ut sig till giraff så när vi ätit och skulle gå på promenad tog jag med kameran så att han fick stajla lite. Motorsågs-giraffen, läskigaste monstret det här året! 
 
 
Det är så mörkt ute nu! Det är galet att tänka på hur nyss vi kunde öppna dörren och låta Alfred springa naken ut på gården efter maten. Nu klär vi oss med lager på lager av ull, och så en dunjacka ovanpå både mig och Alfred. Enklare så än att bylsa på overall och vantar för en vagntur åtminstone, och så vet jag hur varm eller kall Alfred är eftersom vi delar kläder.
 
 
Han sitter nöjd men ganska trött eftersom det är så mörkt. Mooooone upprepade han gång på gång både igår och idag. Mööööök. Moooone. Gullunge! Undrar vad han säger när snön kommer på riktigt? Hoppas att han får se norrskenet i år :-).
 
 
Sen ville Alfred läsa bok, så det gjorde vi. Läste på pottan och vid köksbordet när han åt kvällsfika. Pratade en stund med faster på facetajm tills det knackade på dörren. 
 
 
Massvis med små spöken, zombies, häxor och monster av alla slag har passerat och fått med sig godis. Vi hade en vettskrämd och en exalterad här hemma. Alfred hade gärna haft halloween varje dag. Dante däremot tyckte inte alls om att det smög skummisar på gården i mörkret, och dessutom knackade på vår dörr! 
 
 
Innan Alfred somnade läste vi lite till. Emil i Lönneberga har vi börjat med, jättekul! Sen smög jag ner och fortsatte läsa, barnmorskan i East end har jag börjat med. Älskar böcker! Älskar att Alfred älskar böcker. Har en låååång lista på högläsning jag ser fram emot :-) 
 
 
Godnatt! Akta er för monstren om ni springer ut och ylar mot fullmånen inatt. Fyll fickorna med godis!