I de lugnaste vatten...

Det här har varit en väldigt lugn dag, för oss vuxna. Skönt tycker jag som känner mig trött, seg i luftrören och litegrann som om jag har en förkylning på G. På golvet har vi dock haft en liten virvelvind! Alfred har fullt upp med alla människor, leksaker och allt som händer. 
 
 
Därför får vi ibland trycka på stoppknappen, så gott det går. På promenaden satt han och myste på min rygg, men sjöng och pratade på full volym för att inte somna. 
 
 
När vi kom hem var det full fart igen. upp på fötterna och gå gå gå gå spring spring spring...
 
 
...och så krypa upp hos mamma för att ladda en stund.
 
 
Tillslut tog såklart energin slut och han sov gott i soffan en lång stund. 
 
Efter lunch gjorde vi en utflykt till Norra berget. Danne och jag sprang en runda (det var medan jag mest kände av luftrören) och Alfred var med farmor och farfar. När vi kom tillbaka hade de tittat på kaniner och höns och lekt på lekplatsen. Sen tittade vi på getterna. 
 
 
Innan vi åkte tillbaka gick vi runt i de fina hantverksbodarna. Alfred hittade fina klubbor som han ville ha. Utan att veta vad en klubba är. Hur ska det bli sen när han fått smaka sötsaker? 
 
 
Bej, han fick den inte. Inte pappan heller. Vi fikade hemma istället. Banan och rån är bra grejer ;-). 
 
På eftermiddagen kom Victoria och William på besök. Mysigt :-) När Alfred var i full gång med alla sina favoriter smet jag iväg för att posta ett paket. Kommer tillbaka och får höra ATT HAN GÅTT FEM STEG! Lilla Goa skitunge som passar på när mamma är borta. Lilla finpojken som börjar bli så stor. 
 
Imorgon är det jobb igen, trots att det är måndag. Så kan det bli ibland.