Bär och bär här och där

Igår hade vi sista helgdagen av fyra, och tro't eller ej, jag kände mig inte helt färdig med att vara ledig. Eller, rättelse, jag var inte klar med att vara med familjen. Ville bara vara nära nära! Därför passade måndagens aktivitet bra. Vi hade nämligen bärträff i Sollefteå :-). Det har ingenting med jordgubbar eller blåbär att göra. Vi träffades helt enkelt och pratade bärselar, bärsjalar och olika knyt. Det var Alfred och Thor som sprang omkring och röjde samt några underbara små bebisar i gosig spädbarnsålder. Killarna busade omkring med eller utan leksaker och åkte däremellan upp och ner för att förevisa olika bärdon. Alfred fick sitta selen med några nya personer och det klarade han med glans :-)
 
 
Efter två timmar var vi båda trötta och Alfred somnade gott i bilen, men vi hade förhoppningsvis spridit fördelen med att bära till några fler. Vi hann bland annat visa: 
 
- Rygg och mage i sjal.
- Amning i sjal och sele
- Ryggbärande i skogsnässelen
- Framåtvänt i ergobaby.
 
 
 
Imorse låg jag och myste med Alfred en hel bonus-halvtimme efter att ha ätit en snabb frukost. Det gjorde gott och det kändes rätt bra att gå till jobbet ändå. Efter tre timmar åkte jag förbi hemma på väg ut i fält. Tänkte att jag lika gärna kunde amma Alfred istället för att pumpa om han var vaken. Fick då världens bästa överraskning. Killarna ville följa med på jobbet :-D. 
 
 
 
Vi packade bilen full med saker och åkte till Röån. Innan vi kom till rätt skog stannade vi till vid en fin rastplats och åt lunch. Då var Alfred ganska så less på bilåkning och nöjd att få komma ut. Hungrig var han visst också för han åt och åt och åt! Pasta, banan, avokado och ägg. Mums!
 
 
 
Sen hade vi drygt två timmar i skogen. Jag bar Alfred i på ryggen i selen och fick fint kvitter i öronen. Danne hade en minst lila tung ryggsäck med saker. Jag traktplanerade en snårig bit medan pojkarna lekte bland mossa och grenar och därefter gjorde vi klart resten tillsammans. Det var kul och gick både fort och bra! 
 
 
 
Det var med ett lugn i magen (och mer hungerskurr) jag kom hem idag. Ingen förlorad Alfie-tid att ta igen. Bara fortsatt umgänge och pyssel med mat och disk. Lite lek på golvet och facetajm med mormor. Därefter upp med Alfred på ryggen igen. Den här gången i sjalen och jag fick till ett perfekt knyt! Vi promenerade den lagom långa vägen ner till forsmo if, gymmade en stund och promenerade tillbaka. Alfred satt på ryggen medan jag körde:
 
Uppvärmning på roddmaskin
Uppdragningar med hjälp
Dips med hjälp
Benböj
Armar med hantlar
Tåhävningar
 
 
Det går att göra mycket med ett barn i sjal! Därefter kröp Alfred runt en stund innan det var dags för ett nytt ryggknyt och en lugn promenad hem. 
 
 
Ja, så ligger jag här nu och njuter av att ha varit med mina bästa hela dagen, i trygg förvissning om att jag får vara med dem även imorgon. Då är det nämligen onsdagsmorgon på hemma-kontoret :-). Tänk så bra det kan vara!