Ränderna går aldrig ur

Vissa klädesplagg har Alfred vuxit ur nästan innan han hunnit använda den tycker jag. De har legat och lockat och varit för stora och för stora och förstora, sen vips för små. Andra har han kunnat ha längre än jag någonsin kunnat ana.
 
Den mörkblå overallen som mamma och jag fyndade på Erikshjälpen till exempel. Den var märkt 2-6månader och kostade 100kr. Lite dyrt tyckte vi men skicket var oklanderligt och modellen fin. Han var då 4 månader gammal. Hur länge skulle den hålla? "Äh, vi chansar". Åtta månader gammal används den fortfarande nästan varje dag. Den kanske räcker säsongen ut. Känns som ett bra fynd ändå! 

4mån
 
7mån
 
8mån
 
På den tiden har Alfred vuxit 10 cm på längden och blivit 3kilo tyngre! Inte illa ändå, på 4 månader :-). 
 
Bild från inlägg i oktober
 
Men vi har plagg som hängt med ännu längre än så. Första gången jag var i Skåne, när Alfred bara var två månader, hittade vi en randig dress från Polarn som genast blev en favorit. Den har vi använt hur mycket som helst. Den passade bra redan från början, med invikta muddar då, och sitter fortfarande både skönt och fint. Märkligt inte sant! 
 
2mån
 
8mån
 
En annan favorit från Polarn är setet med body och byxor som vi fick i present från Daniels släktingar. Det invigde jag i September och då var kläderna förstås lite stora men satt ändå inte ivägen...
 
september...
 
...här är en bild från oktober...
 
... och december...

... och så en från mars, alltså nu. Så mycket jag använt de fina, mjuka kläderna och de känns varken urtvättade eller för små. Imponerande kvalitet ändå!
 
 
Nu är det storlek 74 som smugits fram trots att det behöva lite uppvik inland. Spännande att se hur länge de kläderna överlever. Kanske kommer det ett tillväxthopp, men jag hoppas faktiskt inte det för vår fina julklappsoverall är fortfarande så himla stor att den kanske kan funka till hösten om han inte dragit iväg tills dess. Vi får väl se hur det blir med den saken ;-).