Städar och tröstar som den mamma jag är

En regnig dag. Vi har städat hemma. Torkat, tvättat, plockat. Stökat till, smutsat ner. Städat upp igen. Kiss på golv. Mat på golv. Livet som småbarnsförälder 😜
 
 
Jag har köpt ny brevlåda och en brandfilt. Vuxenpoäng! Har sålt barnkläder på Tradera och känt mig mycket ekonomisk. Dessutom lite jultomte-känsla att få packa paket, även om mottagaren betalat själv. Det är roligt att sälja faktiskt! Rensa och skicka iväg. Jag sålde Dantes klippmaskin för ett tag sen. Ett par Afrika-sjalar förra veckan. Lägger ut kläder när jag rensar och ska rensa ut gamla kameran och lite objektiv framöver. Tänker att jag kan köpa fina sjalar för pengarna, fast i slutändan blir det kanske en sisådär 20 ton grus istället 😝
 
 
Alfie har varit kinkig hela dagen och jag har burit och ammat, burit och ammat, burit och ammat. På kvällskvisten kulminerade det i hjärtskärande skrik. Sjalmys, alvedon och högläsning och bröst lindrade lite. Inte helt tyvärr. Efter att försiktigt ha känt, klämt och lekt detektiv gissar jag på kindtänder. Ingen feber en, men ont verkar det göra. 
 
 
Imorgon är det svenska flaggans dag och vi ska förbereda spelmanstämma på hembygdsgården. Ska försöka fixa jordgubbar till arbetsgänget innan! 
 
Nu hoppas jag på åtminstone någorlunda sömn inatt.