Lekande Lätt på semestern

Igår jobbade jag min sista dag innan semestern och fick avsluta med ett stort och roligt kontrakt. 
Bara några timmar senare var jag i full semesterstämning. Vi åkte nämligen raka vägen till Sundsvall på kalas. Alfreds farfar fyllde jämnt och vi firade med familjen, god mat, tårta och lite presenter. För Alfreds skull blev det lite sång också.
 
 
Den lille krabaten levde det goda livet i centrum av allas uppmärksamhet. Jag la honom vid åtta på kvällen och han somnade snabbt. Efter en timme smög jag ut från en tungt sovande liten ängel. Pratade lite och fixade kvällsmat. Så plötsligt tassade det i sovrumsdörren. Två små fötter. En sömnig och skinande glad Alfred i glipan. Han såg så stooor ut där, efter att han utan ett knyst klättrat ur den höga sängen och smugit ut till de mysiga rösterna i köket. 
 
 
Idag är jobbet lååångt borta. Solen har värmt på en klarblå himmel. I sakta mak har vi promenerat till stan, inte mindre än två gånger. Besökt två lekplatser. Fått tid med Alfred och tid för oss själva. 
 
 
Imorse tog jag Alfie på ryggen och vi traskade till inre hamnen. Där tittade vi på de nybyggda husen och på båtarna. Alfred fick komma ber och klättra på drakarna och leka på lekplatsen. 
 
 
En stund senare gick vi ner igen, för att hitta finkläder åt Alfred. Det gjorde vi och mer därtill. Vi gick rakt in på kappahl, fick syn på skjorta, byxor och skärmmössa. "De var fina, de tar vi". Klart! Danne köpte pyjamaser till Alfred också. Sen kom han på att han behövde finskjortor. Bi gick vidare till HM och hittade henast tre stycken. Under tiden fann jag fram två somriga amnings-plagg. Japp, här köps det nya amningskläder när ungen fyllt ett. Vi ammar på ett tag till! Sen skyndade vi oss bort från stan för att inte bli helt fattiga. 
 
 
Efter lunch mötte vi upp en kompis med barn på en lekplats. Alfred fick springa runt med två treåringar och hade jätteroligt. Jag insåg än en gång hur stor han blivit när han utan hjälp klättrade upp för trappsteg och kröp genom tunneln. Han grävde med spadar och lekte med lastbilsr och gungade. Följde efter de äldre barnen som var ytterst toleranta men otåligt virvlade runt vår fascinerade knodd. Danne och jag lekte också. Gungade och klättrade. Var betydligt barnsligare än de andra föräldrarna. Det tycker jag är kul, att vi nåda kan leka och uppskattar det. Efter en intensiv lekstund däckade Alfred i bilen. Då hade han varit vaken hela förmiddagen. 
 
 
Inte sova - så är det hela tiden nu. Inte på kvällen och inte på dagen. Ändå är han så aktiv. Jag försökte lägga honom klockan åtta idag också. Då hade han busat och sprungit och ätit och pysslat i många timmar. Varit med farmor och farfar medan jag och Danne tränade. Lekt med faster när vi andra drack kaffe. Sedan myst på ryggen en stund på kvällspromenad. Efter saga och nån halvtimme vid bröstet gav jag upp. Alfie fick springa lite till medan jag åt kvällsfika. Så försökte jag igen, utan framgång. Tillslut somnade han bredvid Daniel efter högljudda protester. Lille tok!
 
 
Imorgon åker vi hem igen, för att återvända hit på fredag. Då bär det av söderut!