Mvh kvällstrött blogg-mamma

Oj så tyst och tomt det är här inne! En talande tystnad kanske? Ni som hängt med ett tag kan nog läsa lite mellan raderna. "Nu somnar Sara vid läggningen igen". För så är det. Jag började jobba igår och det gåååår inte att hålla sig vaken! Jag väcks när Danne lägger sig och masar mig upp för att äta, komma i säng igen alldeles för sent och ha svårt att somna om.
 
 
Natten innan måndag mådde Danne dessutom dåligt = ingen av oss kunde sova. På morgonen tog jag med Alfie till jobbet för att Daniel skulle få vakna till ifred, känna efter och skaffa barnvakt om det behövdes. Det var lite mysigt att ha sällskap av min underbara plutt några timmar den första dagen efter semestern, även om det såklart inte är optimalt jobbmässigt. Jag fyllde kontoret med leksaker, lät honom leka med en app på telefonen och fick efter ett par timmar en sovande bebis vid bröstet medan jag ringde markägare. 
 
 
Det är dock inte bara pga jobbet som det varit tyst några dagar. I söndags skrev jag ett jättefint inlägg om dagen. Det inlägget försvann innan jag sparade och det är sååå tråkigt att skriva om samma sak igen :-(. Vi var och ockuperade på sjukhuset mellan 12-16. Först sov Alfred i bilen med Danne, sen var vi alla tre en stund. Danne och Alfred busade roade oss andra. 
 
 
Sen åkte Danne hem för att vila och jag stannade med Alfred. Han hade fullt upp! Vi ritade och byggde lego, tittade på hästar (statyer) och sprang i tomma korridorer. 
 
 
När klockan blev fyra promenerade vi från sjukhuset till familjen Lindblads för att äta middag. Det hade vi inte planerat när vi åkte hemifrån så jag insåg på vägen att packningen var aningen bristfällig! Jag hade inte fått med blöjor och ingen napp. Däremot en massa tunga leksaker och dockan Tova ätt släpa på. På något sätt kändes det ändå inte som ett problem. Jag knöt en tygblöja (som läckte genom sjalen efter en kvart) och gick förbi Ica på vägen. Där köpte jag minsta blöjpaketet de hade pluss ett par nappar. Bytte blöja vid kassan, tog med ett gäng i påsen och eftreslängd resten till behövande. Mutade skeptisk Alfred med den nya konstiga nappen. Släpade påsen som jag så många gånger förr kånkat otymplig packning kors och tvärs. Gullungen somnade inte som jag hoppats men vilade med huvudet mot min axel och var pigg igen när vi kom fram.
 
 
Sen fick vi en härlig eftermiddag hos fina familjen. Vi åt gott. Alfred lekte med barnen som glatt släpade runt honom mellan gungor, studsmatta, hängmatta, lekstuga och bärbuskar.
 
 
Sprang runt och jagades, kramades och spelade fotboll. Jag kunde lugnt sitta med de vuxna och se på stor del av tiden. Dricka kaffe. Dricka låtsas-te. Ta lite kort. Lyx! 
 
 
Ja nu lever Alfred livet, med soliga dagar fulla med bubbar, bär, sandlåda och promenader. "Meeee bääää" sa han på promenaden genom skogen idag, där han satt på min rygg och fick blåbär att stoppa i munnen. En fin tid på många sätt! Så har jag, mitt i natten, lyckats dokumentera lite till av den. Hoppas att jag inte är allt för trött när jag vaknar till en ny jobbdag imorgon.