Lyckat i Lycksele

Var det verkligen igår vi åkte till Lycksele? Jo, det var det! Det känns som om vi varit borta i en vecka. Roligt har vi haft det. Intressant men ansträngande att lyssna på alla presentationer. Killarna har varit fullt sysselsatta under tiden. Fast oj så skönt det var att hönta Dante, komma hem, gå en väldigt långsam promenad på Sandsmon. 
 
 
Vi tog vagnen men Alfred fick gå själv. Han hade ju suttit flera timmar i bilen under eftermiddagen så jag tyckte han kunde få röra lite på sig innan läggdags.
 
 
Oj så han pinnade på med de små korta benen. Långt ch snabbt. Stannade vid några vattenpölar. Höll koll på Dante. Studerade telefontrådarna i luften. 
 
 
Tittade på myrorna på stigen. De satt vi länge och följde. Kastade pinnar åt Dante. Sprang för att se på tåget. 
 
 
Att följa en ettåring utan att behöva stressa, det gör något med en människa. Någonting bra! 
 
 
När vi går genom skogen sida vid sida får jag en annan slags närhet med Alfie än när han sitter på min rygg. Han leder mig och jag leder honom. Vi tittar på samma saker på samma villkor. Det är en fin känsla! 
 
 
Det var två småttingar som fick följa med på konferensen i Lycksle. Alfred på 13 månader (snart 14) och Einar som är nästan ett halvår. Einar var med sin mamma under båda dagarna och var en riktig stjärna som snällt hängde med i bärselen utan att protestera nämnvärt. Han betraktade storögt sin omgivning och tuggade på det mesta han kom åt. En nöjd och gosig bebis! Bredvid honom blev det ännu tydligare hur stor Alfred faktiskt är nu. 
 
 
Han har under de här två dagarna bland annat: 
 
1. Gungat på riktig gunga utan att vi höll i honom och till och med fått lite fart själv. 
 
 
Det var när vi rastade på vägen upp. Vi hittade en superfin liten sjö med rastplats, sagostigoch hinderbana. Perfekt!
 
 
Alfred provade klättra klättervägg också, det måste ju stora pojkar kunna, inte sant?
 
 
 
2. Druckit oboy med sugrör
 
 
Kanske två små saker men ändå så tydliga tecken på hur medveten han är numera! Han och Daniel har även besökt skogsmuseum, lekt på lekplatser, ätit hamburgare och badat i pool medan jag jobbat.
 
 
Tack vare att de följde med fick jag ändå stjäla till mig små stunder av mys och närhet så fort det fanns plats i schemat. Jag är så enormt tacksam mot mina chefer och mot Danne för att de gjorde det möjligt! 
 
 
Nu är det bara en dag kvar på jobbet. Sen är det helg, tjohooo :-). 
 
 
 
#1 - - Mamma:

Oj, så många fina bilder!