Ett snabbt hej på kvällskvisten

Klockan är allt för mycket för långa inlägg. Inte har jag hunnit lägga in kamerablixtarna heller så ikväll blir det bara mobil-kvalitet. Jag har varit på årsmöte med Norra och kom inte hem förrän strax innan tio. Fyra timmar ifrån Alfie på kvällstid. Vilken tur att jag kunde börja dagen hemifrån!

Dag två i arbetslivet startade i vår lilla datorhörna ovanför trappen. Pappersarbete varvat med lite amning och promenad. Därefter skjutsade jag Alfred till kyrkis där han fick hänga med farmor och farfar och alla kompisar. De hade haft det toppen och jag tror att mina svärföräldrar uppskattade att få se Alfred i en miljö med mycket barn. Han är så pigg, aktiv och snäll och det mörks att han trivs mitt i smeten :-) Själv åkte jag till jobbet (tog med Dante som sällskap) och bockade av en massa punkter på "kom-igång-listan".

När jag kom hem igen, efter fem timmars frånvaro, hade solen värmt upp luften och vi hängde i trädgården istället för på köksgolvet. No leksaker needed! Sen tog jag Alfred i nya sjalen, försökte mig på ett nytt knyt med halvdant resultat och tog en skön runda i skogen. Välbehövligt mys! Efter det hann jag bara äta middag innan jag fick ge mig av igen.

Mötet var positivt iaf. Många av mina markägare var där, informationen var bra och tonen glad. Min chef och jag skämtade om att det läckte bröstmjölk från mina nästan fyrkantiga amningsbröst på fikarasten (i samband med diskussion om klimatförändringar och ökad nederbörd). Ledningen presenterade flera spännande nyheter och en rolig tävling som kommer pågå under några månader. Jag åkte från mötet med en hel del motivation och en stark längtan efter att få amma mitt barn.