Aprilsysslor i aprilväder

Idag har vi gjort sådant man brukar göra när snön försvinner. Saker man minns från förra våren och längtar efter när vintern (alltför) sakta försvinner bort. Sådant som kräver lite sol, lite värme, lite gott humör. Vad jag syftar på???
 
- Arbete i trädgården, såsom ett nöje, till exempel. Här gräver vi bort gräs framför huset för att senare fylla på med dräneringsgrus.
 
 
- Varande utomhus i allmänhet. Förutom att arbeta har vi promenerat, sprungit (Dante och jag), busat på gården och grillat.
 
Bebisramp för fri tillgång till både inmen och ute. Endast det senare var aktuellt för lillkillen
 
Utebarn :-) 
 
 
- Varande inomhus när finvädret slår över i busväder. För det för det gärna i april. Idag har vi avverkat 1. Solig storm, 2. Skön värme, 3. Snö, 4. Hagel. Vi passade därför på att bada/träna på badhuset, luncha på Hallstaberget med sovande Alfred i selen, fika många gånger och leka lite inomhus mellan varven. Det var en bra strategi! 
 
Snö, sol eller storm?
 
Alfred är nu trött (sovande) och nöjd. Jag är trött och nöjd. Danne, Dante och William hänger i vardagsrummet och jag slår vad om att de är rätt trötta de också. Med det sagt kallar jag den här dagen "till ända". 
 
#1 - - Jennifer o Wilma :

Vilken härlig dag det lät som!!

Svar: Det var det verkligen :-)
Sara

#2 - - Jennifer o Wilma :

Vilken härlig dag det lät som!!