150 dagar

Längtan till midsommar har nog aldrig varit större! Jag tänker tillbaka på år av blomsterkransar, dans och god mat. På sol och regn. På lekar och bryggor. På förra året med en blommande kärlek och ett nyköpt hus. Midsommar verkar bli den största högtiden på mitt kalenderår!
 
 
Jag tänker på hur lustigt det är att jag kom lagom till nyår, min bror dagen efter lucia, Daniel kring påsk (fast det varierar ju från år till år) och att vi nu väntar vårt barn på midsommarafton. Vi gillar att göra entré när festen är i full gång!
 
 
 
Jag fantiserar. Undrar. Drömmer mig framåt. Hur ser du ut min lilla knodd? Kommer du likna mig, Danne eller kanske min söta lillebror? Ber mamma skicka bilder som jag slukar som godis (förutom att jag inte äter godis, men ändå...). Ser fram emot maj då vi ska åka till Skåne och hämta med oss barnkläder, bilder och annat roligt/bra att ha tillbaka. 
 
 
Visst är det väl roligt att ha någonting att spinna drömmar kring? Oavsett om det är en hund, en kärlek, ett hus, ett barn, ett jobb eller kanske ett äventyr? Den här våren längtar jag bland annat till:
 
- Soliga dagar i skidspåren
- Många aktiviteter med kören
- Hämta ny jobb-bil
- Berlinresan
- Eventuellt finbesök av Peckiss och Markus och några dagar med skidåkning och vintermys
- Att planera sommarens trädgård
- Skåneresa
- Att följa graviditeten
- Att förbereda inför bebisens ankoms
 
Det sägs ju att tiden går fort då man har roligt så det vore inte konstigt om det alldeles strax är sommar =). Märkligt ändå att det finns så många häftiga upplevelser i livet, men att nästan all musik, film och literatur handlar om olycklig/lycklig kärlek... Just nu vill jag läsa om växter, skog, livsstilar och att uppfylla sina drömmar. Några tips?
 
 
 
 
#1 - - norralivet.blogg.se:

Åh vad mysigt och roligt att få se äldre bilder! :D Och vilket himla roligt sammanträffande gällande allas tidpunkt att komma till världen! :D haha