På gymmet

 
Lilleman har börjat gymma. Bäst att börja i tid sa han och önskade sig ett baby-gym i 5 veckors present. Igår pysslade jag därmed ihop ett babygym av en rockring, maskeringstejp, spagettigarn och några hängande figurer vi hade hemma. Det blev inte riktigt så välgjort som jag hade önskat. Svårt att göra något riktigt bra när man försöker passa bebis samtidigt. Jag tänker dock att det kan förbättras med tiden, och tills dess verkar Alfred faktiskt riktigt tillfreds med resultatet. BINGO alltså!
 
 
 
Jag satt länge och tittade förundrad på när han log, sprattlande och fick figurerna att gunga. Det tog tid innan jag lyckades slita blicken från vårt underverk och ta itu med disken, nu när jag hade händerna fria. Vår lille klängapa, som inte ens vill ligga i vagnen själv, roar sig plötsligt länge med några figurer, och med den nyfunna kompisen Dante. Luden, fyrbent och ständigt i närheten. Tänk att få växa upp med en sådan kamrat!