Fröken kavat

Synonymer till kavat: morsk, modig, kaxig, oblyg, självsäker.

Fira midsommar ensam? Först sög det till i magen. Vi skulle ju vara tillsammans nu, äntligen, den här helgen. På en plats eller annan. Så går det när planerna aldrig spikas. Ganska snabbt kom jag fram till att ensam också går bra. Jag var ensam på Valborg och njöt av både eld och samtal med folk jag stötte på. Jag var ensam på nationaldagen och träffade människor jag kanske snart kan kalla vänner. Den här gången blev inte sämre. 

Efter en kopp kaffe hos några grannar och lunch i vår blommiga stugträdgård (äng?) red jag och tidigare nämnda granne en runda. Sommar. Hästar. Samtal. En bra början :-) Därefter åkte jag på vinst och förlust till jansjö bystuga där firande utlysts. Där grillade jag lax och åt jordgubbar. Det tog inte många minuter innan jag välkomnats i församlingen och hittat minst tre avlägsna släktingar. 


Inte förrän klockan sju var jag hemma i trädgården (ängen?) igen och angrep det långa gräset med lien.


 Nu är helgen snart slut. Jag har hunnit med pianospel, akvarellmålning, trädgårdsarbete, en springtur och fler samtal över mat och i stallet. 

Jag hade med mig kortärmat á la 2014 men fick leta upp en träningsoverall som tog mig tillbaka till 80-talet :-)

Yeah

Skogsbild

Man ska inte vara rädd för ensamheten, den fylls så ofta av oväntat umgänge!

Andra ensam-initiativ under sollefteåtiden

Kajakpaddling på älven


Pilgrimsvandring