Urkult

Min första festival i punkter

- Träffade vänner
- Lyssnade på bra musik utan att ha hört talas om varken band eller genre innan
- Tittade på människor som var mycket mer urkultiga än jag.
- Dansade i ring med glada barn, vuxna och äldre i haremsbyxor och rastaflätor, klänningar och kjolar, mjukiskläder eller t-shirt och jeans.
- Gladdes åt andras förmåga att släppa loss.
- Bannade mig själv för avsaknad av samma förmåga och kände mig mycket vuxen och dum där jag försökte hoppa till nån reagge-musik.
- Släppte några minuter senare loss i ovan nämnda ringdans till dragspel och fiol.
- Badade naken i älven.
- Hamnade alldeles rätt bland akrobater i rep och på gräs och alla spärrar var som bortblåsta.
- Pratade politik och lärde mig snoa på en lekplats mitt i natten.

Samma festival i bilder









Tack Lova, Torbjörn med vänner, Viveca med vänner, Jocke, Matthias och Stefan för en fantastisk helg!