En efter en får vi lov

I år var Daniel den som först gjorde sommar - det vill säga gick på semester. Veckan innan skolavslutningen jobbade han sina sista dagar och hann ägna sig åt hemmafix och handla avslutningskläder. Nästa på tur var Svea, som slutade sin tid på förskolan under onsdagen, med ett bamselopp och ett fint diplom ❤️ Dagen efter var även fotbollen slut, med en glass i solen. Så hade hon sommarlov på riktigt! 

(null)

Alfreds sommaravslutning hölls torsdag förmiddag, den 13/6, medan jag och Anton var på gallrings-koll med en markägare. Tur att resten av familjen, inklusive mormor, morfar och mormor kunde skicka filmer på skönsång och bilder på sommarlovsbarn. Det är ju något visst med skolavslutningar! 

(null)

På lördagen arrangerade Forsmo-IF som vanligt avslutnings-skoj med grill, dragkamp och fotboll. Vi konstaterade att det är härligt när en hel by samlas på det här sättet. Jag kan inte minnas att vi gjorde det när jag var liten. Hård kamp och mycket skratt blev det, men mitt högra knä höll inte för fotbollen. I andra halvlek sparkade jag tillbaka en hård boll och hörde det krasa. Precis som förra gången visste jag direkt att något gått sönder och linkade diskret tillbaka till läktaren. Jag tror att korsband och ledband klarade sig men gissningsvis är minisken skadad igen. Den 5 augusti har jag tid hos ortoped. Tre dagar på kryckor blev det, sen har jag linkat på med knäskydd och det känns ändå helt okej. Sånt är livet helt enkelt, och jag är ändå hellre med på saker med risk för skada än att bara titta på. Dessutom är ett knä lättare att hantera än att inte kunna andas och, peppar peppar, andningen fungerar fortfarande bra!

(null)

Sedan dess har det gått ett par veckor med utflykter, fiske, bad, midsommar, jump-yard och hemmalek för den lediga familjen. 

(null)

Jag har bockat av sak efter sak på min "att-göra-lista". Förberett höstens utbildningar, haft avslutande markägarbesök, skrivit brev och avräknat. 

(null)

Igår gjorde jag min sista dag och för en gångs skull kände jag mig färdig, alltså helt förberedd, redan strax efter lunch. Familjen var i Sundsvall för att lämna Svea hos farmor och farfar där hon skulle sova ett par dagar. Jag fick alltså {trumvirvel} egentid! Daniel föreslog att jag skulle fira med sushi. Grymt bra idé! Den intogs på Hågesta-ön.

(null)

Så nu är det Sommarlov med stort S, för oss alla! Vi gick all-in redan på lördagen med fantastisk middag på Grillat i Imnäs (medan Svea shoppade på Kappahl och hemmakväll med farmor). Sen fiskade killarna på tre ställen och fick upp både gädda och abborre medan jag läste bok och bara njöt. Tänk, nog för att jag längtar till Lofoten men jag har det bannemej himla bra här också. Faktiskt helt sjukt att vi har det så här, utan att ens ha åkt iväg på resa. Då kan man verkligen semesternjuta varje minut av sin lediga tid. 

(null) (null)