Hittar tillbaka

Det är måndag. Vi har ätit frukost - HEMMA. Lagat och ätit middag HEMMA. Jag har diskat och städat lite i andra huset. Plockat hem mat och saker. Ställt en blomma på vårt köksbord. Sakta men säkert landar vi. Hittar tillbaka till vardagen! 

(null)
(null)

Jag joggade efter nattning idag. I t-shirt. Det kändes som ett enda djupt andetag. Jag andades in våren. Livet! Nu när vi hittat hem igen kan även världen omkring oss ta fart. 

(null)

Vi har haft en härlig helg! Sista bänkskivan har landat på sin plats. Köket känns komplett även om det är långt ifrån färgigt. Samtidigt har vi hunnit med annat än renovering. Barnen och jag har varit på utomhus gymnastik medan Danne pluggat. Vi har lekt i skogen och ätit pizza och röjt på gården. 

(null)

Sen avslutade vi det hela med en riktigt mysig bärträff och middag runt vårt runda bord ❤️ Påfyllning på alla bredder! Kanske mest för Svea och mig. Lilltjejen var så glad att hon studsade över fina kompisar och god fika.

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

 Jag njöt av att nörda sjalar och prata med människor jag klickar så bra med! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Alfred hämtade hem grannbarn han kunde busa med istället. Hämtade fika, hoppade studsmatta och gömde sig för småbarnen. Försvann hem till Lucas en stund och kollade film. Cyklade på hoppen. Kom hem för med studsmattelek. Det är makalöst att vi redan nu kan ge honom lite fria tyglar i detta snälla och lugna kvarter ❤️
På väg för att hämta storebror hos kompis
(null)

Nu hoppas jag på en lugn natt efter en med massvis av skrik och mardrömmar (Svea). En byggsten i taget tillbaka till den vanliga glädjen och energin! 

(null)