Nu andas jag ut

Den här veckan - den har varit en enda lång sommardag med ljumma vindar och vackert ljus. En guldkantad vecka med fladdrande fjärilsvingar i magen. Vingar av lycka. Vingar av nervositet. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

I måndags kom äntligen en efterlängtad lillebror och förgyllde tillvaron med sin energi, sin personlighet, sin kamera och fina presenter. Då var det som att semestern smygstartade! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Varje eftermiddag har varit som ett litet sommarlov med solsken, lek och bad 🍉☀️🤗🐜. Igår hade barnen sin avslutning från förskolan och vi firade med en tur till stranden. 


(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Alla minnen som skapas. Alla minnen som finns lagrade. Plaskande barn och simmande hundar. Sandig fika och sandiga tår.

(null)
(null)
(null)
(null)

Syréndoft i trädgården. Tysta toner av Den Blomstertid som passerar revy. Svajande nygröna blad på björkarna. Svenska flaggan som vajar över vegetationen. 

(null)
(null)
(null)
(null)

En kvällspromenad med lillebror. Att i sakta mak få prata om ditten och datten. Svea som tjattrar på ryggen men blir allt tröttare och tystare medan vi sjunger vaggvisor och njuter av den låga solen. Bilderna Joakim tar. Fotointresset vi numera har gemensamt. En önskan om att få mer av de här stunderna. Att få bo närmare! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Idag var det min tur att få semester. Efter en vecka med fina utedagar men med ett storkontrakt hängande i luften som ett ruvade moln. Blir det ja? Blir det nej? I sista minuten fick jag beskedet. De skriver! Pjuh. Det känns så bra. Trevliga markägare och en spännande fastighet att få vara med och få i ordning. 

(null)
(null)
(null)

Nu kan jag andas ut! Potatisen är i jorden. Kontrakten är landade. Vi har ett kök, om än inte helt färdigt. Jag har semester! Jocke är här. Solen skiner. Imorgon ska vi på utflykt. Jag är en lycklig människa just nu ❤️

(null)