Makalöst

Jag blir så otroligt imponerad av barn - och särskilt då mina egna! Idag började vi dagen med en cykeltur barnen och jag, och Dante såklart. Alfred och Svea på egna cyklar och jag springandes med stången bakom Svea. Hon körde som värsta racerföraren, brummade till och med, och ville aldrig sluta. Över rötter på skogsstigar, med knepiga svängar. Att Alfred är otroligt fysisk har vi ju förstått sen tidigare men lilltjejen är minst lika försigkommen! Allra mest förundrad blev jag dock när vi pausat för att ta av tröjorna och hon så självklart tog sin hjälm, satte den på huvudet och knäppte under hakan. Alltså ungen är 1 år och 9 månader, man ska inte kunna knäppa ett pilligt spänne under hakan då! Att hon klär av och på alla kläder (inklusive strumpor och skor) samt pratar som en treåring har vi ju redan vant oss vid men det finns ständigt nya bedrifter att beundra ❤️ 

Bilder från lördagens cykelutflykt eftersom det är stört omöjligt att både springa med cykel och ta kort samtidigt 😅
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Den här helgen har varit både härlig och produktiv och lite trött. Vi har tuggat granskott i skogen och varit på små utflykter. 

(null)

Fiske vid ån, fast jag fick ta med Svea och Dante hem och lämna killarna ifred. Det där med att vara stilla och tyst var lite svårt! 
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Vi har turats om att ta barnen så att den andra föräldern kunnat städa och fixa. Barnen har hjälpt till bäst de orkat! Nu är huset rent och gräsmattan klippt. Fröer och ärtor är i jorden så bara potatisen återstår. Ett skal till skafferiet är på plats och jag har fått upp tapeten ovanför Sveas säng. På kvällskvisten hann jag dessutom baka och skölja varpen jag ska dra på min vävstol och det kändes som ett stort och roligt (men nervpirrande) steg framåt! 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Att underbara familjen lindblads varit här kan jag bara berätta om för jag var för upptagen med att ha trevligt för att ta en enda bild 🙈 Den här talar ju dock för att minst en hade väldigt kul! 

(null)