Vilken sommar

Ungefär nu känner jag att jag fått nog. Jag vill inte ha mer regn. Jag vill inte vara förkyld och isolerad på min semester. Jag vill sitta på café och sörpla kaffe med kompisar. Jag vill träffa alla jag inte hinner besöka under vardagens ekorrhjul. Jag vill känna att jag har semester på riktigt! 

(null)
(null)
(null)

Ja, det har hänt en del sedan senaste inlägget. Några dagar efter underbara Mobodarna började det kolla i halsen. Kvällen då senaste inlägget skrevs var det visst om jag inte minns fel. Därefter har en alldeles vanlig förkylning följt upp med halsont, snor och hosta. Nu har en vecka gått och jag vill bli symptomfri igen! 

(null) (null)

Vi har inte BARA suttit hemma och ugglat, även om det kanske varit allra mest rätt. Däremot har vi bara träffat människor utomhus och jag har hållit mig ifrån att handla och komma nära folk. Mest av allt har vi hängt med varandra, på varandra, kramats och grälat och nött på varandras nerver alltmedan regnet öst ner.  

(null) (null) (null) (null) (null)

För att inte alldeles gå under i hemmets vrå, och för att de som inte snorar och hostar ska få njuta av tillvaron, har vi hittat på lite skojigheter hela familjen. En spontan biltur till Näsåker till exempel, med några stopp på vägen. 

(null)
(null)

(null) (null)

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

En annan tur till Graninge där vi fikade och nästan badade vid sjön, följt av en härlig promenad längs stenbergsleden. 

(null) (null) (null) (null) (null)

Lite blåbärsplockning under veckans enda soliga dag. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Jag har burit tills jag fick ont i magmusklerna och sen försökt vila från bärande varpå båda barn bröt ihop totalt ett par dagar. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Hemma har jag tagit till bakning och nu-gamla leksaker för att locka till lite inomhus-häng. Idag åt vi kakor i växthuset. Ändå väldigt mysigt! 

(null)      (null)

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Sen blev det en liten tur till andra sidan älven så att min cykel-fantast fick rasta av sig. Är så imponerad över kontrollen han har! 

(null)      (null) (null)

Mycket mys och många fina stunder har det varit ändå, under veckan som gått. "Det här är livet" har Alfred deklarerat flera gånger. Jag har omväxlande skrattat, kramar, gormat  och suckat. Sådär som livet är med små barn. 

(null)

(null)

Himla goa är de trots allt! Daniel har dessutom räddat min psyke genom att ge mig långa pauser i vävstugan, där en vackert eldröd sjal växer fram. Verkligen en Lisa för själen det här med garn. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

(null)

Men visst är vi väl värda att vara friska min sista vecka på semestern?