När det stormar runt omkring oss

Å det regnar och regnar och regnar. Så himla bra! För det är mycket vatten som måste ner i grundvattenreserverma nu. Gräsmattan blir grönare för var dag. Det känna nästan i kroppen hur träden sörplar och dricker. Några dagar till. Sen kan solen och värmen komma tillbaka. Idag hade vi dessutom saker att göra inomhus. Alfred måste vara hos mormor och morfar till exempel. Jag behövde till apoteket. Vi behövde städa. Dessutom hade ett av våra favoritställen öppnat för säsongen! Esters bohag - så otroligt mysig antikbod med gott hembakt fika i fin miljö. 

(null)
(null)
(null)

Alfred fikade och bekantade sig med de andra gästerna. Jag sörplade kaffe. Daniel och Ami fyndade lite till hemmet. Svea myste i sjalen. Dante och Kåge gosade hemma. 

(null)
(null)
(null)

Sen tittade barnen och jag på skogsmaskiner och en av mina avverkningar. Skolskepsen på såklart! Den är alltid på just nu. Alfred klättrade som ett rådjur över stockar och sly. Balanserade på en timmerbit. Hoppade ner. Stolt mamma! 

(null)
(null)

Jag blir ständigt imponerad, det är en av förmånerna med att jaga mamma. Häromdagen överraskade han mig vid matbordet, med att stoppa potatissallad i munnen och utbrista "mmm, dill, som jag tycker så mycket om". Så himla uppmärksam! Igår läste vi Tomtebobarnen och jag pekade på djuren som går i skola hos ugglan. Titta, harar och ekorrar och fåglar. "Nej, domherrar är det där" säger lille naturbarnet 😝 Idag höll jag upp båda händerna och sa att "två hela händer", "mmm tio" kommer det blixtsnabbt. Ibland överskattar vi hans mognad, men ofta överträffar han våra storslagna förväntningar om och om igen! 

(null)

Stora lilla pojken, två kvällar i rad har jag i alla fall fått bära rygg i skogen mellan barnprogrammen och läggningen. Mysiga familjepromenader ❤️ Ikväll valde han själv sjalen som kommer vara hans för alltid! Hur stor man än är på dagarna måste man få vara liten och buren när kvällen kommer 😴

Ikväll 
(null)
(null)
(null)

Igår
(null)
(null)