Himlen runt hörnet

Vi äter middag tillsammans, barnen och jag. Kycklingsoppa som Daniel lagat innan han for till jobbet. På iPaden spelar en lista med blandade sommarvisor.

... min tur att hitta nån som vet vad jag behöver, det verkar som mina eeeeeensamma dag för alltid är ööööver - för jag har himlen runt höööörnet. 

(null)

Jag har också himlen runt hörnet. Ja, jag bor ju faktiskt mitt i paradiset. Dessutom har jag hittat en som vet vad jag behöver, och gift mig med honom ❤️

(null)

Daniel märkte nog att jag var trött igår när han kom hem efter jobbet. Trots att dagen flutit på som ingenting var det som om alla mammamammamaaaaamaaaa och Sveas glada gallskrik ätit sig in i hjärnan. På kvällen frågade Danne om jag ville göra något särskilt idag. Tja kanske springa en runda eller nåt. Han föreslog att jag istället skulle åka iväg ensam i några timmar. "Kanske sitta vid älven och måla, eller gå på stan, eller simma". Det var som att få en present! 

(null)

Jag började med att köpa de sista presenterna till vår blivande treåring. På måndag blir det kalas! Det var supermysigt att handla i lugn och ro med bara Dante som sällskap. Efter en timme ville jag bara fly till ensamheten. Så det gjorde jag. 

(null)
(null)
(null)

Jag kunde ju ha målat älven. Det skulle varit roligt! Men jag vill bli klar med min hustavla så jag tog med den. Lager på lager på lager målar jag. Ikväll kunde jag inte låta bli att pilla lite till medan Svea somnade i sjalen. Trots att färgen inte torkat. Nu närmar det sig. Det blir inte min sista oljemålning, men det är den första.

(null)

Första försöket är ju också min egenvävda sjal. Den är såååå fin! Nu har ringarna kommit också, i brons som matchar det gröna och roströda perfekt. Fast den är väldigt stel. Inte alls så gosig som sjalarna jag köpt. Då har jag ändå jobbat hårt med att bryta in den. Jag bad om tips på Facebook idag och fick hoppet tillbaka. Det kan gå, den bör mjukna, jag ska jobba ännu hårdare på det. Det är den värd! 

(null)
(null)
(null)

Ja jag har himlen runt hörnet, och skogen, och älven. Jag har inte bara en ängel i sängen utan hela kvarteret är fyllt av dem. Inte minst grannhuset.Två av änglarna, de minsta, har jag skapat. 
 
(null)
(null)
(null)         

Den här dagen behövde jag! Igår körde jag hårt åkte till stan med två ungar, hund, vagn och (håll i er) cykel. Vad vore livet utan utmaningar liksom? Nu fick jag ladda batterierna och kan satsa hårt igen. Tack ❤️