Full fart

Idag har det verkligen varit full fart här hemma. Barn överallt hela tiden. Cykling och studsmatta, lek och utflykt. Efter elva roliga timmar med barnen var jag helt slut och såååå tacksam över att Daniel kunde ta över skutan en stund. 

(null)
(null)

Jag inser allt mer att jag är en spurtade. En intervall-människa. Jag kan köra på med högt tempo och glatt humör under en överskådlig tid. Ganska många timmar om det behövs. Men när målet är nått (Danne slutar jobba eller vi kommer hem från utflykt eller annat jag sett fram emot) måste jag få smita undan och pusta en stund. Att då behöva starta om, springa vidare, kräver enormt mycket energi. Men det går! Idag har vi laddat om flera gånger. 

(null)
(null)
(null)

Efter lunch, när både min och barnens hjärnor är inställda på den sovstund vi inte längre har, gjorde vi en utflykt. Miljöombyte och kompisar har räddar många trötta dagar! Nu fick vi några mysiga timmar med picknick, cykling, lek och en långpromenad. 

(null)

På promenaden var tanken att Svea skulle somna men det sysslar hon tydligen inte men idag, eller ikväll. En väldigt liten griskulting har jag vid bröstet nu när klockan närmar sig halv elva. Bara liiiite utmattande! 

(null)

En viktig sak har jag fått göra för min egen skull också idag! Jag har sytt ringarna i den egenvävda sjalen som därmed är helt klar 🤗 inte den bästa jag sjalat med men ändå, jag har gjort den alldeles själv. 

(null)

Mina fina utmattande barn, som blivit så stora och gör mig så stolt! Alfred är just nu nyklippt och ser ut som en femåring, minst. Uppför sig som en också! Stora killen. Svea stapplar fram fyra-fem steg utan stöd och är på det stora hela en gosig tultar-bebis. Ni vet bebisen som är med i barnböcker och tecknade filmer? Det mjuka duniga håret som en liten lock uppe på huvudet. De rultiga benen och kinderna. Den stora blöjan. Två tänder i underkäken. Dadadadadada och däääää pekar hon. Gurglar och dansar mes huvud och rumpa. Ljuvliga lilla flicka 

(null)