Sista januari

Imorgon ör det februari. En by månad. En veckas tystnad på sociala medier (men inte på bloggen vet ni väl vid det här laget?). Slutet på mörka kalla astma-januari. Svea fem månader. Det är stort att hoppa in i ny månad numera! 

(null)
(null)

Idag är det, förutom sista januari, dessutom torsdag. Torsdag är dagisdag. Åtminstone när vi är pigga och dagiset utan magsjuke-baciller. Jag lämnade en peppad pojke hos kompisar och leksaker och for hem till några timmars lugn och ro. Lite fokus på Dante. Lite på Danne. Lite på Svea. Lite på mig. Skönt! Luftrören var sååå mycket bättre idag så Dante och jag trotsade kallvädret och drog ett varv med sparken. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

Under tiden skottade finpappan och Lill-Svea gården och sen fixade de mat för resten av dagen ❤️

(null)

Lill-Svea ja, snart fem månader, har blivit så stor! Både i kroppen, med goa lår och så lång helt plötsligt, och i utvecklingen. Hon kvittrar med sina leksaker, sitter och plockar, äter vad hon får vid bordet, ryter som ett lejon, leker med brorsan, rullar och backar, svajar ibland i något förstadie till krypposition. 

(null)
(null)

Hon älskar att läsa bok och blev ikväll överlycklig när man kunde känna olika strukturer på sidorna. Hon har en sådan inlevelse i allt hon gör och befinner sig mycket inne i sin egen lilla värld. Idag hade hon dessutom premiär för kiss-och-bajspotta. Jag har börjat sätta henne lite på pottan mellan blöjbyten och nu kom det alltså lite i den också. 

(null)

Stora brorsan hämtade Dante och jag med spark och sjal. Han hade haft det toppen på förskolan och var på fantastiskt humör hela eftermiddagen. Vilade ut på min rygg på väg hem och berättade sen massor med mer eller mindre påhittade saker med stor inlevelse! Idag orkade vi alla både leka, bada, prata och umgås sådär som man vill att det alltid ska vara. Så tacksam för de stunderna ❤️ 

(null)
(null)

På väg hem fiskade vi upp ett paket i brevlådan. "Till mig" sa Alfred men jag visste ju att det var ett begagnat set till Svea att växa i. Hummade lite vagt och lät honom öppna. "Å tack så fina!" sa gullungen och lekte i Sveas kläder resten av dagen 🍎❤️ Tur att de är töjbara och att han inte är så väldigt stor än 🙈

(null)

Tänk, de kommer växa ikapp de där tv. Växa upp tillsammans. Dela så mycket! Är redan så tajta. Jag är så otroligt tacksam över att vi fick de här två, precis just dem, precis när de kom. Det blev rätt helt enkelt! 

(null)

Nu stänger vi alltså januari 2019 och välkomnar ett ljust, soligt och aktivt februari, inte sant?