Svea

Lilla härliga Svea Amsby. Tänk vilken liten stjärna vi fick i familjen! I januari förra året hade jag en liten dipp när jag undrade hur vi egentligen tänkte när vi redan väntade nästa barn. Jag som varit sjuk till och från hela hösten, jag ville ju vila mig pigg och stark, inte lägga energi på graviditet, förlossning och småbarnsår. Då visste jag inte att jag skulle må bättre än på länge med en liten Svea i huset. 

(null)

(null)

Att en så liten person kan bjuda på så mycket och kräva så lite. Nu får vi leenden, kluckande och gurglande bebisprat, mysiga pussar och kramar och en rasande utveckling. 

(null)

Svea sprattlar, stödjer sig på benen, tittar beundrande på storebror, säger ifrån med olika skrik när hon blir missnöjd. Tur det, för man kan faktiskt glömma bort en tyst och snäll liten bebis när storebror håller låda och spelar pajas. 

(null)

Nu är ju faster och hälsar på och håller Alfred sysselsatt ett tag. Då har jag fått lite extra Svea-tid. Underbart! 

(null)

Det känns som om hon fått mer behov av mamma just ny. Vill vara nära. Vill sova bredvid mig och inte så länge i vaggan. Vill snutta för mys och inte bara när hon är hungrig. 

(null)

Jag känne rockså i kroppen hur underbart välgörande det är att få kramas och gosa. Det liksom pirrar av må-bra i hela mig. 

(null)

Idag har vi varit på bvc. Svea är 59cm lång och väger 4,8kg. Hur pigg och vaken som helst och en fröjd att få vida upp. :-). Bovar så fina i matchande sjal och kläder att ingen kan ha märkt att jag hade underställ på mig 😜

(null)

Nu är Alfred hos farmor och farfar och lagar mat med Vickan. Jag har fått plocka och fixa här hemma medan Svea sov. Nu snuttar hon vid bröstet i sömnen medan jag pillar på telefonen. Stoppa tiden bara litegrann tack! 

(null)