Ugglorna

Sista dagen. Sista dagen. Sista dagen. Trött mamma peppar upp sig inför jobb. Den här veckan har varit fullproppad. På jobbet är det alltid fullt upp den här tiden. Möten, kontrakt, planering, efterkontroll, avräkningar och allt annat. Till på köpet är Dante dålig i magen och kräver lite extra passning. Efter jobbtid hade jag möte i måndags. Fixardag på skolan i tisdags. Igår orkade jag helt enkelt inte med kören så jag stannade hemma och pysslade med föräldrarna. La Alfred vid sju. Somnade med honom när han slutat snurra och sparka. Vaknade när Danne kom hem. 

"Lägg dig utanför du, jag tar natten" 

Fina Danne! Men då hade min hjärna slut på inspomning efter fyra timmars sömn och i rummet bredvid var Alfred ledsen. Så jag myste med honom igen. Vi småpratade lite. Hans insomning ville inte heller funka trots att han tappert försökte. Tillslut satte jag honom i sjalen och gick en runda för att vi skulle få lite omväxling och för att Dante skulle få bajsa utomhus hellre än inomhus. 

(null)

Vi hade en mysig stund. Sen tog det ändå tid för plutten att somna. 

Därför är jag trött i knopp och kropp. Men nu är det sista dagen. Sen får jag helg med mina föräldrar på plats 🤗