Coola kärringar kör skottkärra

Tjohoo vilken påsk vi har! Idag har jag tagit så otroligt mycket fina bilder. Riktiga små påsk-karameller 🤗 

(null)

Efter en katastrof- natt där ingen kunde sova började Alfred och jag dagen tok-tidigt. Sen la vi oss igen halv sju och klockan tio vaknade jag för andra gången. Dagen räddad! Efter en snabb frukost klädde vi om till påskkärringar. Först målade jag Alfred. Sen målade han mig. Sist fick magen lite dekoration och många pussar. Bebis vill ju också vara fin på påsken 👼

(null)
(null)
(null)
(null)

Därefter var vi redo för nästa påsk-jakt. Nu var det fasters ägg och farmors ägg vi skulle hitta. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Alfred hittade ett bra sätt att transportera sina skatter. Smart påskkärring det där! 

(null)
(null)

Hela byn var full med färgglada barn och vi hakade på gänget. Så stolt jag kände mig när Alfred tultade runt bland alla andra små käringar. En i gänget! 

(null)
(null)
(null)

William var snäll och lät honom sitta på hans pulka. Gullungar ❤️ Vi påskade hos Leif och Vilgot och Alfie fick druvor istället för godis. Perfekt! 

(null)
(null)
(null)

På dagen gjorde vi en utflykt till Graninge medan Alfred sov i bilen. Sen blev det god påskmiddag med ägg, lax, japansk alg-rulle med lax, avokado och soja och hembakta frökex. Vi åt tills vi storknade och var tvugna att ta en kvällspromenad för att skumpa ner allt i magen. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Det var en himla fin påskafton och nu är kylen laddad med godsaker. Det bådar gott inför morgondagen 👍