Julstämningen...

... har kanske inte varit på topp här hemma, men det tar sig! Nästan som för att mota trötthet och sura miner (mest jag som stått för dem) i dörren har vi öst på med så mycket jul vi kan denna första adventsvecka. Jag kan bocka i:

- Ljusstakar och stjärnor
- Adventskalendrar på vägg, teve och talbok
- Böcker med jultema
- Julsånger på kören
- Julsånger på Spotify hemma
- Julgran inne och ute samt en jul-tall på ovanvåningen
- Juliga kläder på barnen

Idag åkte vi på jobbets julfika och spisade lussebullar, pepparkakor och glögg. Både pigga, glada och finklädda dessutom 🤗

(null)
(null)
(null)

Jag fick signera julkorten som jag traditionsenligt målar till vårt område. 

(null)

Svea sov nästan hela tiden och fortsatte sova när vi kom hem. Väldens nöjdaste unge! 

(null)

Nu är första decemberveckan till ända och vi ser fram emot tre adventsveckor som förhoppningsvis bara innehåller julbak, skidor och mys. Idag kom både svärföräldrarna och snön tillbaka. Det verkar lovande! Jag hälsar hejdå med ett litet i-phone-collage från de senaste dagarna: 

(null)

Vi hörs!