Status bebis

Lovade ju att hålla er uppdaterade - och nu händer det faktiskt något! 

Imorse bölade jag alltså massor över att hon aldrig kommer. Tänkte själv att "det här känns hormonellt, det kanske betyder att det ska starta nu, eller inte" men valde att se det som vanlig leda och frustration. 

Under dagen har jag känt lite ilningar och mensvärk men inget att dra upp så stora växlar på. 

Medan Alfred sov började jag känna rejälare sammandragningar och när han vaknade vid halv fyra vågade jag kalla det "svaga värkar". 

Vid halv sex började värkarna kännas smärtsamma, men inte så att jag behövde andas igenom dem. Då hade jag pratat med Daniel som lovade att komma tidigare från jobbet så att vi kan åka in ikväll, troligtvis i lugn och ro. 

Nu har jag ätit mat och ligger i ett bad. Värkarna har avtagit men inte försvunnit. Jag har inte klockat dem, däremot är jag rätt säker på att tappen är kortare och jag öppnat mig lite till. När Danne kommer får han äta om han vill, sen packar vi det sista (typ laddare, kamera, glasögon) och åker iväg :-) 

Planen är väl att göra en koll på förlossningen och sen åka och sova i lägenheten om allt fortfarande är lugnt.

Får väl se om hon föds i Augusti eller i september ;-) 

(null)