Fri

Bilen är tvättad och lämnad - check
Datorn är omlagd med ny användare och kvar på kontoret - check
Sista mötet är avklarat - check

"Är du redo nu då"? Frågade mamma. "Javisst" svarade jag - redo att lämna bort arbetet till vikarien. "Redo att föda barn" säger mamma.

Hahaha jag ska väl inte föda än på läääänge? Jag har ju precis målat sista lagret i badrummet. Dragit bort det mesta av maskeringstejpen. Beundrat badrummet och bestämt att pottskåpet måste flyttas lite. Nu längtar jag efter att allt är inkopplad. Till att få städa allt. Att få inreda med krokar, handdukar, förvaring och växter. Få upp en spegel. Flytta bort badrumsprylar ur kök och tvättstuga. Städa hela huset. Köra skräp till tippen. Få hallen i ordning. Få tvättstugan redo för bebis. Ta in och bädda vaggan. Packa bb-väska på riktigt och inte bara ha lite kläder mm i en plastkasse. Fixa med försäkringskassan. Sy lite projekt med mamma.
 
 
Nej, än är jag inte redo för bebis, men snart så. Nu har jag troligtvis två sköna och produktiva veckor att få allt på plats, både i hjärnan och runtomkring. Sen är jag beredd! Fast bråttom är det inte än. Jag har ju en stor liten kille att mysa med. Som varit frisk idag tack och lov.