Alla fåglar kommit re’n

Ojojoj vilken dag det här har varit. Igår var jag helt tömd på energi och det kändes som en nu förkylning var på ingång. På något sätt lyckades jag visst ladda batterierna för idag har de hållit genom massvis av aktiviteter! 

Imorse hade jag mitt vecka 24 besök hos barnmorskan. Vi pratade, mätte, vägde och lyssnade på ❤️. Allt säg så bra ut! Mitt i prick 👏 Jag har gått upp 6kg halvvägs i graviditeten. Bra jobbat tycker jag själv. Om jag fortsätter så här är jag uppe i 62kg vid förlossning och det vore kanon. Gärna lite till också :-). Det innebär iaf att jag ligger på ungefär samma vikt som den här veckan med Alfred, med nästan samma mått på livmodern och samma frekvens på lills hjärtat. 150 slag i minuten. Ändå är jag ju större nu, troligtvis pga uttöjda muskler som får magen att falla ut mer. Bra blodtryck, bra järnvärde, ja det mesta var bra helt enkelt. Vi pratade lite om träning och konstaterade stt det känns som jag tränade mycket mer förra gången med med en liten hemma rör jag mig minst lika mycket nu. 

Put put ❤️
(null)

Med det sagt åkte jag ut i fält och traktplanerade på skidor i fyra timmar! Bara en halvdag i vanliga fall men dubbelt så länge som jag hade trott jag skulle orka. Så kan det bli ibland och det gick riktigt bra. 

(null)
(null)

Sen fortsatte dagen med intervallspurter efter liten gladfis som kutade till grannarna hela tiden medan jag försökte laga middag. Efter tre löpningar kompromissade vi. Han satt på min rygg medan jag tände grill och förberedde. Sen sprang vi och lekte medan grillen blev varm. Därefter satt han på ryggen när jag la på fisken, skar sallad, gjorde sås. Så lekte vi lite till medan fisken lagades. Den blev bara lite torr. Det var det värt. 

(null)

Så fort middagen var uppäten åkte jag till hembygdsgården och pluggade in ljudsystem. Sen hade vi en härlig kväll med sol, fika, sång, lekar och eld. Jag studsade som vanligt som en guttaperkaboll mellan mikrofon, kamera, vänner och liten vilde men hann ändå prata och njuta av kvällen. Alfred hade jätteroligt bland alla kända och okända människor och var djupt fascinerad av elden. 

(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

När jag kom hem hade Danne redan nattat så jag kunde äntligen slå mig ner med lite SVT-play, kvällsfika, stretching, nebulisator och till sist raklång på en spikmatta i min egen säng. Nu kommer jag förhoppningsvis vara människa imorgon också 🤗