Allt vi gjort

Den här helgen var riktigt skön och bra. På lördagen åkte vi till Sundsvall för att se Daniels föräldrars nya lägenhet. Den var jättefin och det var mysigt att få träffa dem igen. Vi passade dessutom på att ordna några saker på Ikea, det verkar alltid finnas ett behov av det!
 
 
Söndagen var lång som en hel helg bara den och vi hann hur mycket som helst. Till och med vila!
 
 
Hösten har ju kommit med mörker och kyla. Vi insåg plötaligt att det behövdes lite fler lampor här hemma, stt elementen som ställdes undan över sommaren måste upp.
 
 
Att vi har en liten tok här hemma som behöver ett barnsäkrat hus. Lite att fixa helt enkelt! 
 
 
Vi hängde upp en ny blå kökslampa, jättefin och passar perfekt till gardinen som vi fick av Ami.
 
 
Alfred fick en ny lampa i sovrummet.
 
 
Daniel skruvade upp en lampa i trappen och vi förundrades över hur ljust det blev. Varde ljus- varför har vi inte fixat det här tidigare? Under tiden satte jag nya fotografier i ramar som åkte upp på väggen. 
 
 
Sen klurade vi ut hur lådspärrarna funkade och orkade säkra en låda. Alfres testade den genast. Jovisst, det gick att klämma fingrarna nu också. Dock inte tömma lådan. Alltid något! 
 
 
Jag åkte till affären på förmiddagen också,
medan Alfred sov. Fick i lugn och ro handla och bunkrade upp med vårlökar för bara 10kr förpckningen! Jag var som ett barn i en godisaffär när jag plockade åt mig krokus och påskliljor, stjärnblommor och tulpaner. Solen sken ute medan jag preparerade årets rabatter tänkte jag på hur mycket vi gjort den här sommaren. Massor faktiskt! 
 
Grävt en sandlåda 
 
Sågat två bänkar
 
Satt upp en uggla på vår pelare
 
Grävt upp vinbärslandet och stagat upp buskarna
 
Påbörjat en träningsplats
 
Fptt en uteplats framför längan
 
Grärvt fiber
 
Grävt grusgångar
 
Grövt en rabatt
 
Kapat trädet, som pyntats med lampor
 
Nu har första snön landat på det nya gräset på den delvis uppgrävda gräsmattan. I flera månader kommer trädgården ligga i träda, men jag har redan planer för nästa år. Mer rabatter men fler växter. Odlingslådor. Studsmatta åt Alfred.