Urkult 2017

Jag är ingen festivalmänniska. Jag är inte så musikintresserad. Jag dricker inte. Jag vill inte vara uppe på nätterna. Jag gillar inte folksamlingar. Med det sagt finns det ändå en festival som jag återvänder till. Urkult! Med sin blandade musik, blandade damling människor, sitt stora utbud av aktiviteter och sin starka känsla för rättvisa, kärlek och samhörighet. Det felar aldrig. Urkult bjuder på en gnutta framtidstro och en stor portion magi!
 
 
Förra året var Alfred bara en månad gammal och vi nöjde oss med att promenera utanför "festplatsen". Det här året var det Alfie och jag som gick tillsammans. I det stora utbudet av uppträdanden, debatter, danskurser, örtvandring, workshops, rawfood, linsgrytor och marknadsstånd gjorde vi följande: 
 
- Åt thaimat
 
 
- Busade
 
 
- Kramades och lekte med gamla och nya vänner
 
 
- Tittade på lilla tåget
 
 
- Gick på bärträff och pratade med andra bärande föräldrar
 
Hej Sjalkompis (delat nöje är dubbelt nöje eller??)
 
- Myste i sjalen
 
 
- Dansade i regnet 
 
 
- Lekte på lekplats
 
 
- Myste lite till medan Sofia Jannok sjöng på scen
 
Kanske den optimala kombinationen för ett kärleksfullt, socialt och nyfiket yrväder på sisådär 13 månader. En alldeles perfekt festival med andra ord 👍