Första sista april

Ikväll låter jag bilderna tala. Det har varit en ansträngande dag. Luftrören har varit dåliga. Alfred tränar på att resa sig från huk och är ovanligt grinig, troligtvis på grund av utvecklingssprång. Dante har ont i tassen och bara skäller. Stackars stackars Danne som tvingats stå ut mes hela högen.
 
 
 
Jag har haft det bra ändå, varit omväxlande arg och trött men däremellan på gott humör. Fått vila lite, handla, promenera och gräva en stund. Äta gott och därefter bada kladdig unge..
 
 
Skällde på både jord, hund, stackars sambo, sjal och astma när luften tröt och energin tog slut. Lyckades sen söva barn och få ner sandlådan och var mäkta stolt! Stekte misslyckade kolbullar innan det var dags att åka till hembygdsgården.
 
 
Byalaget har ansvaret för Valborg här och jag var såklart med och förberedde. Det blev väldigt bra med femkamp, fiskedamm, lotteri, korv, fika, allsång och så brasa såklart! Jag ställde iordning, sjöng och pratade i mikrofonen. Myste med Alfred och pratade med kompisar mellan varven. Det kom massvis med folk i alla åldrar och solen sken. Bästa Valborg på länge om jag får säga det själv ;-). Alfreds första dessutom! Tack alla som kom!