Vilken härlig dag

"Javisst, jag har nog inget planerat, jag är ju mammaledig”. Hrm, den där tankegången fungerar en eller ett par gånger men hux flux har man både fyllt och dubbelbokat sina dagar. Bäst att hålla sig till kalendern börjar jag inse. Den här dagen har varit fullspäckad och väldigt rolig. Följande har hänt:
 
Vi gick som vanligt vår morgonpromenad vid sjutiden och landade sedan i fåtöljen för lite mys. På telefonen plingade, som varje fredag, standardnotisen om fredagsmöte på jobbet. ”Men jäklar, jag skulle ju dit och hälsa på idag!”. Klockan åtta packade jag och Alfie ihop oss och for ned mot staden. Jag hade stålsatt mig för att stå ut med hans skrik men vår lille pärla satt snällt nästan hela vägen och gnotade snarare än gallskrek därefter. Härligt! Storpojken =).  Det var faktiskt skoj att vara på jobbet igen och jag blev uppdaterad om hur mina projekt löpte utan mig. Alldeles utmärkt verkar det som och det var självklart skönt att höra. Sen blev det först ett lönesamtal och därefter go-fika innan vi begav oss hem för nästa aktivitet. 
 
 
Jag och grannarna hade nämligen bokat in en foto-utflykt. Det vill säga en promenad med systemkameran där jag tog hejdlöst många bilder (drygt 600) för att förhoppningsvis få till en och annan favorit. Oj så kul vi hade och tjohoo så många bra bilder jag fick. Jag har ju osedvanligt snygga och charmiga grannar som levererade framför kameran. Hoppas att vi gör om det =). 
 
Härliga familjen vi fått som grannar
 
Vi hittade en massa kul ställen att fota på. Vedskjulet till exempel
 
Och ett höstfärgat träd bland annat. 
 
William har sin egen stil i vagnen. Sällan sittande.
 
Eller kan man sitta på mammas axlar medan vagnen rullar tom
Annars är favoritsysselsättningen när man är 11 månader att stoppa saker i munnen. Hellre lingon än okända svampar tycker mammorna. 
 
Vagnmaffian tog terrängvägen genom skogen.
 
Medan jag och Walter sprang i förväg. 
 
Efter lek och bus åt vi lunch och drog sedan omedelbart till Kvarnå-Trädgård för en kopp kaffe med tilltugg i trevlig miljö. Utflykten blev lyckad. Kaffet var gott. Surdegsbrödet uppfyllde alla förhoppningar och vi fick med oss godis (= bästa tomaterna, mandelpotatis, bröd och rotfrukter) hem. Efter den turen var jag dock trött och landade i soffan med Alfred en stund. Passade på att redigera alla bilder och landade på 150 som var för bra för att kasta. Hade helst lagt upp alla här men inser att det blivit för mycket så jag har försökt sålla bland favoriterna. 
 
 
Lagom till middag hade grannarna tänt elden vid sin fina grillplats och vi utnyttjade både glöden, sittplatserna och det goda sällskapet till fullo. Därefter var det en välsignelse att kunna lägga barn vid sjutiden och därmed själv få lite gos och vila. 
 
Walter och jag gungade och lekte Krampus (osäker stavning...) 
  
Nu sover Alfred själv i sängen medan jag och Danne håller koll på Baby-Watchen och äter kvällsmat tillsammans (i sällskap med datorerna). Sammanfattningsvis en himla bra dag tack vare alla fina människor vi omges av =). 
 
Tack Susanne, Walter och William samt bästa farmorn som passade Alfie.
#1 - - Mamma:

Superfina bilder!

#2 - - Hasse Rehlin:

Vilken dag ni hade, måste kännas skönt att ha hamnat på RÄTT ställe