Konsten att ta det lugnt

När solen skiner utanför fönstret, termometern visar -4 och snön ligger tjock på marken så är det inte alls roligt att stänga in sig med pennor och papper, nål och tråd eller en stickning och en film hur mysigt det än är att pyssla. Då lockar skidspåren på myren eller skidbacken otroligt mycket mer, trots att all logik säger "idag ska du ta det lugnt och låta inflammationen läka ut". Jag måste uuuuuut! Skrek hjärnan och en stund senare hade jag kommit fram till en kompromiss. En tur till skidbacken, med matsäck pennor, papper, vykort, talbok m.m. i väskan och varma kläder på kroppen.
 
 
Sitta ute i solen och titta på folket som susar ner för branterna. Måla och fotografera. Fika med vänner och prata med bekanta. En perfekt kombination av stillhet och utflykt. Så fick det bli och oj så bra det vart!
 
 
Jag blir så imponerad över barnen i backen! Första gången jag åkte skidor var jag sex år och hade åkt nattåg till Åre med pappa. Stort var det! De här barnen står på skidor så fort de kan gå =). Snart ska jag också ta årets första tur ned för backen! Tur att det är vinter några månader till. 
 
#1 - - norralivet.blogg.se:

Åh vilken underbar dag det såg ut att bli! :) Du är så duktig på att måla!