Årssammanfattning 2015

 
 
Sista dagen på år 2015 och som vanligt sammanfattar jag i listan som går runt bland bloggare. Jag har själv läst igenom vad jag skrev 2013 och 2014 och det är så roligt att se hur livet utvecklas. Hittills har det sprungit iväg i en väldig fart under några år. Framöver kommer det förhoppningsvis gå långsammare. 
 

Det är roligt att läsa målen från 2014 och se hur bra jag uppfyllt mina drömmar och förväntningar. Så här skrev jag då:

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? - En visshet om framtiden i början av året och en stabilare kärleksrelation.

Ojojoj vad jag vet mycket om min framtid i år, och vilken underbar kärleksrelation jag skaffat =). 

Högsta önskan just nu? - Får man säga fred på jorden? Näst efter det kommer "att jag får barn och hus i framtiden" och därefter "att jag lär mig hantera astman en gång för alla". 
 
Fred på jorden fick vi väl knappast det här kaosåret, men jag är väldigt nära "barn och hus" och har hanterat astman bättre än på väldigt många år. 
 
Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Leva ett mindre kringflackande liv och fokusera på Dante mer än på egna (påhittade?) bekymmer. Resten får framtiden utvisa, men hoppas på att kunna börja träna regelbundet igen till årsskiftet åtminstone.
 
Både regelbundenheten och träningen får väl sägas vara uppfyllda nu =)
 
HÄR KOMMER DÅ 2015 ÅRS LISTA! 
 
Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut? Sprang 28km! Och red gymkhana =). 
 
Bild lånad av Jonas Lindblad (springkompanjon och ovärderlig kompis/brorsa här i Sollefteå)
 

Genomdrev du någon stor förändring? Blev översvallande kär och flyttade till hus. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Flera stycken faktiskt. Så himla kul! 

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?  Den 19 oktober, då kom vårt pluss =).

Dog någon som stod dig nära? Nej gudskelov inte.

Vilka länder besökte du? Bara Sverige.

Bästa köpet? En himla massa fynd till huset kanske (just huset köpte ju mamma och pappa, annars hade det toppat listan). Om man får räkna presenter får den nya cykeln mig att längta extra mycket till sommarvägar =).

Gjorde någonting dig riktigt glad? Plusset såklart! Och allt möjligt. När känslorna var besvarade. När vi fick huset. Stunder i trädgården. Att sjunga med kören. Middagar, fjällvandring, Dantes tokiga påhitt. 

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016? Arbetserfarenhet. Jag har åkt för mycket berg och dalbana vad det gäller jobbet, med oro över allt möjligt och omöjligt som tagit en massa energi. Dock blir jag lite tryggare för var sak jag lyckas eller misslyckas med. 

Vad önskar du att du gjort mer?  Ritat, skrivit och stretchat. Jag har svårt att få tiden att räcka till allt jag är van vid att göra, och som jag mår så bra av. 

Vad önskar du att du gjort mindre? Slösurfat på Facebook förmodligen. Men det kan vara väldigt avkopplande ibland!

Favoritprogram på TV? Bygglov, Sommar med Ernst, På spåret, Allt för Sverige.

Bästa boken du läste i år? Förmodligen den jag läser just nu, Brobyggarna av Jan Guillou. Så himla bra blandning av norska fjällen och afrika och lätt att tycka om huvudpersonerna. 

Största musikaliska upptäckten? Ehm, alltså jag och musik… Det skulle kanske vara Annelie Björklunds tolkning av "Hello from the other side" under "Tillsammans för världen”. 

Vad var din största framgång på jobbet 2015? Svårt att säga, men fick kontakt med flera riktigt trevliga markägare som gjorde mitt jobb trevligt vid varje möte, så tack till er!

 
Största framgång på det privata planet? Tja, Daniel var ju uppenbarligen ett kap men lite svårt att ta åt mig äran för det. Dock har flera av mina bilder fått stor spridning som julkort och reklam och jag har fått klart en ny barnbok som jag är riktigt nöjd med. 

Största misstaget? Misstag, jag gör väl aldrig några misstag? (bläddrar frenetiskt tillbaka för att se vad jag gjorde 2013 och 14).

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, förutom att jobbet inte är lika stimulerande som skolan varit för mig. Annars har saker och ting verkligen fallit på plats i år. 

Vad spenderade du mest pengar på? Huset! 

Något du önskade dig och fick? En man, ett hus, ett barn (i magen) =D

Något du önskade dig och inte fick? En solig sommar.

När det aldrig blir varmt får man bada ändå

 
Vad gjorde du på din födelsedag 2015? Hängde i backe med hundar, moster och mosters man.
 
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Mindre jobbfunderingar.

Vad fick dig att må bra?  Att springa och sjunga, läsa och mysa.

Vem saknade du? Mina föräldrar mer än vanligt. Och mormor jättemycket. 

De bästa nya människorna du träffade? Daniel och hans familj.

 
Mest stolt över? Att jag har mål och drömmar som jag faktiskt vågar genomföra.

Högsta önskan just nu? Att barnet i min mage föds frisk.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?  Vara mammaledig och försöka ta dagarna som de kommer. '

 

 

#1 - - Marie Louise och Matz :

Stort grattis till 2016 och ert kommande barn