Älskar du livet?

Har fått förmånen att spendera flera timmar med två underbara och kloka upptäckare idag. En fyrbent och en femårig (världens bästa Maja). Jag och Maja konstaterade snabbt det vettiga i att para ihop vår lilla trio. Jag barnvaktade Maja, Maja hundvaktade Dante och Dante höll som vanligt minst ett öga på mig. Över en tallrik fänkålssoppa hann vi dessutom fastlägga att vi båda älskar livet. Vilken tur! Sen ägnade vi eftermiddagen åt att göra just det; älska livet. Vi hälsade på myror, plockade nässlor, målade, sjöng barnsånger, åt frukt-glass, hittade en gunga i skogen och kröp under sticksiga granar. Så enkelt kan det vara, åtminstone om man har lika bra vänner som jag :-). Igår sprang jag och Sanna drygt 6km. Sakta tempo pga ytterst trånga luftrör, men på något sätt var det bara skönt och roligt. Aldrig den kamp jag tidigare utkämpat under löprundor i ren frustration över min trilskande kropp. Efteråt blev jag helt enkelt kvar hos dem. Lekte i trädgården, "åt" sand-tårta, bakade chokladbollar och tittade på Let's Dance. Få saker är så vilsamma som att bara få finnas till, och ha roligt under tiden :-).