Så sakta blir våren sommar igen

Jag älskar starten på den här sommaren. Dagarna då moln och regn varvas av solglimtar. 

(null)
(null)

Våren som sakta sakta passerar fas efter fas av blomning. Lugnet i att få njuta hägg och äppelblom i lugn och ro, i trygg förvissning om att det kommer syrén och ängsblom därefter. 

(null)
(null)

Jag älskar att se regnet strila ner mot jorden och tänka att nu sörplar träd och gräs och nu grönskar äng och lid. Att få promenera i en nyduschad skog och dra in doften av barr och klorofyll. 

(null)
(null)
(null)
(null)

Jag älskar den här tiden, då hela sommaren ligger framför våra fötter. Då varje planta jag sätter i jorden blomstrar i min fantasi. Då trädgårdslanden förbereds i tron att jag ska hinna skörda, laga och spara och då planerna på utflykter och baddagar fortfarande kan bli av. 

(null) (null) (null)
(null)
(null)

Den här dagen började med regn, gos och dagislämning. Den fortsatte med handelsträdgård, lunch och sjalpromenad. Vi hann med ett föräldramöte med idel guldstjärnor för vår älskade lille stjärngosse och avslutade tillslut med vävning på hembygdsgården. Nu är redo att klippas ner och  handarbetskvällarna har tagit sommarlov ❤️ 
(null)
(null)
(null)

Svea har somnat i sjalen och nu är det läggdags för mamman också. Godnatt ❤️