Som vi vill ha det

Igår, då när vi harvade på här hemma och blev trötta på varandra, så tänkte jag att "imorgon skulle jag vilja åka till badhuset". Men det kräver just nu att jag får med mig någon annan. Jag tänkte att jag kunde höra med mina föräldrar på morgonen. Men det behövde jag aldrig. För jag fick ett meddelande strax innan nattning:

(null)

Det var en lycklig Alfred som somnade på kvällen (redan innan jag läst klart sagan) och på morgonen tog han på badbyxorna istället för kalsonger. Vi gillar bad. Vi älskar våra vänner. Det kan ju knappast bli bättre! 

(null)
(null)

Idag flöt allt på. Alfred var med mina föräldrar medan jag packade väska och gick dantepromenad. Svea somnade i bilen. Ingentibg var glömt. Vi kom till och med fram exakt samtidigt som Lundqvist. 

(null)

Svea vaknade påhitt humör så snart vi kom in till bassängerna. Ahmed kläder, på med badblöja. Jag visste inte hur hon skulle reagera, det var ju bara andra gången i bassäng för henne, men hon nöjt! Hos mig eller Magdalena eller Ella, allt gick bra. Aaaah aaah aaah sa hon hela tiden. Alfred simmade som en fisk mellan pojkarna och Ella och hade nästan inget behov av mig. Underbart att då följa allt på avstånd! 

(null)
(null)

Halv tolv bestämde Alfred att det var dags för korv. Sen fick alla som ville glass. Gissa om Alfred ville??? Under fikastunden kom nästa glada överraskning. Lindblads skulle också bada idag! Sista timmen var Alfred omgiven av tre tjejer och två killar. Han var rätt nöjd! 

(null)
(null)

Två barn somnade i bilen hem. Klockan var halv två och vi hade avverkat halva dagen på bästa sätt. Nu gick vi till mormor och morfar och fikade. Sen skyndade vi ut för att leka lite i snön innan det mörknade. 

(null)
(null)

Alfred knackade på hos Vilgot och killarna grävde och åkte pulka. Så tig vi oss ända till middagsdags. Med lite mat i magen fortsatte dagen liksom att flyta på. Alfred lekte och fantiserade. Jag fick diska med god (???) hjälp av två villiga medhjälpare och därefter plocka tvätt. Alfred lärde sig kasta upp tvätt på torkställ igen och var road en lång stund. Vi läste saga och gömde oss för vildvittror och kunde kanske hållit på ända till läggdags. Fast istället drog vi ut mina föräldrar på en mysig sparktur. Filade lite till. Fick med oss morfar in till nattningen. 

Så vill tydligen jag och mina ungar ha våra dagar - i en massa gott sällskap med lagom mycket aktivitet! Då är alla på gott humör 👍