30 år och lycklig

Vilken dag. Vilken familj och vänner jag har ❤️ jag känner mig så lycklig och så lyckligt lottad! 

(null) 

Idag har jag fått precis allt jag önskade mig, och mycket mer. Jag som brukar påstå att min födelsedag ofta är grådisiga och att alla, inkl jag, är trötta och less på att fira. Om jag hade fått planera min egen födelsedag i år hade den innehållit: 

1. Sovmorgon och frukost på sängen.
2. Fint väder
3. Fika med vänner. 

Precis så blev det! Halv åtta väcktes jag av sång och en frukostbricka. En stund senare kom jag ner till ett paket i soffan och tulpaner på bordet. I paketet hoppades jag att där skulle finnas ett mysigt underställ, det var nä liten vad jag kommit på att önska mig när Daniel bad om att få köpa en present. Väldigt nöjd blev jag därför när Alfred och jag fick upp ett mjukt och gosigt set i marinblå merinoull. Ett kort fanns där också och jag anade att det dolde en överraskning. Daniel har nämligen hintat om något mer och pratat ihop sig med både sin och min familj. Typ nån övernattning för oss två var min gissning, men min make känner mig tydligen rätt väl och vet att det inte är vad jag egentligen vill ha. Såhär stod det på kortet: 

(null)

Förstår ni - jag ska odla i växthus i sommar! Det var mer än jag någonsin kunnat ana eller vågat önska. Helt fantastiskt! 

(null)

Därefter fortsatte dagen precis så bra med en lång mysig frukost, sol och blå himmel, en promenad till gymmet och egentid med Daniel medan barnen var hos svärföräldrarna och en väldigt god lunch. Svärmor hade dessutom bakat mitt favoritbröd och goda kakor som jag fick i present 😋 Vad mer kan en småbarnsförälder önska? 

(null)
(null)
(null)

Det var väl den där fikastunden vännerna då. Den hade jag arrangerat själv! Bakat en improviserad tårta med Alfred dagen innan. Det började som en idé om "något liknande budapesttårta" fortsatte som "eller kanske tårtbotten med maräng och nötkross, det blir enklare". Sen pillade någon ugnsvärmen till 250 grader och brände toppen på marängen. Den fick skalas av. Botten blev väldigt ojämnt gräddad. Jag skapade ett nötmarängkross av det som var kvar och ändrade planen igen. Vispade grädde. Dekorerade med chokladsås. In i frysen. Det blev en frusen marängswisstårta och den blev jättegod! Till det fruktsallad och chokladbollar. Jag skulle självklart ta bild på det. Men... det blev inte av. Typiskt va? 

(null)

Fullt hus och massvis med skratt och lek. Alfred i sitt esse var charmig och lillgammal. Svea myste i sjalen. När alla var mätta blev det paketöppnibg, för trots order om "bara fika, inget firande och inga presenter" hade de med sig fyra paket varav ett stort. I det första Alfred och jag öppnade låg det en slags stålborste. "Va?! Tack... vad är det?" Var min reaktion. Min lillpojke var betydligt artigare. "Nämen, va fiiin, tacksåmycket". Därefter packade vi upp en grilltång. Sen en stekspade. Pusslet började ta form. I det stora paketet låg det förstås.... en murika! 

(null)

Jag behöver verkligen inga presenter för att ha en bra födelsedag. Jag hade varit supernöjd med sovmorgon, frukostbricka och en vanlig fika. Särskilt om alla varit sådär vänliga som idag. "Jag tar Svea så att du får äta ifred" "klart att du ska träna idag" "sitt ner och drick kaffet i lugn och ro idag". Fast oj så bra mina vänner och min familj känner mig! Så bra saker som jag fått hade jag aldrig kunnat önska mig ❤️

(null)

Innan dagen var slut hade vi hunnit med en promenad, god kvällsfika hos föräldrarna, en supersmidig nattning och två fina telefonsamtal med födelsedagssång. Väldigt uppskattat! Men det här har ju faktiskt inte bara varit min dag. Vi har två till i familjen som blivit större. Svea blev fyra månader idag. Min söta lilltjej som just nu fått goaste kinderna och knubbiga lår. Som börjat bebis-skratta. Som dessutom fått börja med smaksensationer nu när hon blivit stora tjejen. Idag fick hon smaka tekaka och den höll hon i för allt hon var värd och sög njutningsfullt. När jag åt upp den och erbjöd bröst istället såg hon kränkt ut. Morfar fick fixa en ny. Det här med mat verkar Svea tycka är en himla bra grej! 

(null)

Alfred fyller halvår på min födelsedagsvals blev 2,5 idag. Som "present" tvingades han sluta amma för nu är han ju "stor". Stackaren! Han har varit lite ledsen över det till och från, men inte så länge i taget. Dagen har ju fyllts av godsaker och favoritmänniskor, då hinner man knappast deppa över några bröst! Jag tror han kommer ta förändringen med fattning! Som belöning fick han somna utan blöja ikväll, vi för väl se hur det går 😬 

(null)

Ursäkta bristen på bilder, jag var så upptagen med att ha kul! Nu ska jag strax sova efter en alldeles fantastisk dag ❤️



#1 - - Anonym:

Grattis i efterskott! Vilken härlig dag du verkar ha fått vara med om :)

Svar: Tack så mycket!
astmatrollbysara.blogg.se