En spretig bukett

Den här dagen har varit ett sånt sammelsurium, och samtidigt bara tuffat på lugnt och stilla här hemma. Det är något med krasslig 11månaders och väldigt mycket treåring... med halsont och sömnskuld... med fina dagar och bra människor... det blir så stora kontraster av småsaker på så sätt. 
 
 
Så här i backspegeln när jag ligger trött i sängen är det lätt att pusta ut och tänka att allt varit kaos. Ändå är det en så liten del av tillvaron. Vi hade en så fantastiskt skön morgon! Uppe innan sju och ändå inte ute förrän elva. Vi tittade på barnprogram, gosade, åt frukost. Barnen fick styra tempot, sitta i knä när de ville och behövde inte sitta vid bordet. Leksaker åkte fram. Jag drack kaffe och agerade med smådjuren och lät Alfred bestämma lekens gång. Så kunde jag plocka och fixa och leka om vartannat. Få undan både mat och disk och slutligen leksaker. Alfred ville spela spel efter timmarna på köksgolvet och jag tackade och tog emot lugnet.
 
 
Därefter fika hos mormor, en cykelpromenad genom skogen och tillslut hamnade vi vid skotaren nere i skogen. Jag önskade att kameran varit med på den promenaden! Så fint ljus. Stockar i skogen. Lek på hoppen och balans på timmerstockar. ”Så skönt det är ute mamma” sa Alfred helt spontant. Kanske den perfekta förmiddagen! 
 
 
Men krafterna tog slut. Svea somnade i sjalen, jag som hoppats på gemensam lunch och sen mys i sängen. Istället gick vi en promenad efter lunchen där ingen somnade och sen blev det ännu en cykeltur, den här gången med kompis.
 
 
Åh så skönt det var när Danne lagade mat och därefter tog över rodret en stund! Jag smet genast ut i Skånelängan. Myste lite över allt jag fixat där.  
 
Nya loppishörnan 
 
Skapande-rum/gästrum/frysrum
 
 
Jag plockade bland garnerna och försökte komponera nästa projekt. Gul varp. Inslag i linne och ull. Inlägg i merino. Längtar så men än är det mycket att förbereda. Sen satte jag mig på golvet och målade. Så otroligt avkopplande! Kanske jag ska ta in staffliet framöver. 
 
 
Mitt sista färdiga projekt fotade jag på nattningspromenaden. 
 
 
Ledsen Svea somnade först vid mitt bröst, sov vidare i sängen men vaknade alldeles otröstlig. Då kunde jag tack och lov stoppa ner henne I fina sjalen och gå ut. Passa på att pyssla Och stöka undan lite. Plocka ett par blombuketter.
 
 
Jag älskar att kunna söva Svea så här ❤️
 
 
Nu är jag helt slut och vill bara sova, djupt och länge!