Vad jag sysslar med...

... just nu? 

Kollar "Kalles och Britas sex liv" på teven som jag hånade Danne lite för att han absolut behövde. Med en sovande Svea i sjalen. 

I övrigt så sysslar jag mest med de här: 

(null)
(null)

Svea är just nu lite snuvig, lite mer vaken, lite orolig. Hon sover inte längre var som helst. Vagn och babynest går bra ibland men inte alltid. De senaste två dagarna har hon bott på våra kroppar med eller utan sjal eller sele i väldigt många timmar. Det funkar väldigt bra för alla inblandade. 

(null)
(null)

Alfred är tack och lov nöjd i vagn nu och vi får många mysiga promenader med ett eller två barn i barnvagnen! 

Obs på båda bilder hänger Svea på min mage, hon är alltså inte under Dante! 
(null)
(null)

Alfred är så stor och duktig! Idag när Daniel jobbat har jag såklart behövt lyssna på bådas signaler. Jag måste byta blöjor, amma eller plocka upp Svea precis när Alfred och jag börjat leka. Jag kan inte lyfta honom med henne i famnen. Han kan inte amma lika ofta för hon, för det är till henne maten ska räcka. Samtidigt för hon ibland skrika medan jag knyter hans skor eller tar hans behov först. Men han har tagit allt med sådan ro. Aldrig sagt något dumt om Svea. Vill bara pussa, krama, klappa, hålla. Hämtar saker åt mig, går på toa själv, tar på stövlarna, väntar snällt i trädgården. Min stora duktiga kille! 

(null)
(null)
(null)
(null)

Fast nu på kvällen fick farmor ställa upp och passa Svea medan jag sövde Alfred ifred, sådär mysigt och lugnt som vi är vana vid. Hur sjutton nattar man två barn samtidigt? 

(null)